Nu är jag illustratör på riktigt!

Idag fanns det brev från skatteverket i brevlådan.
(Micke: "Men va har du gjort NU DÅ?")
Mitt f-skattbevis hade äntligen kommit! Yay! Tyckte det gick väldigt fort att få.

Nu kan jag alltså kalla mig egen företagare, jag kan säga att jag är illustratör. På RIKTIGT! Wow! Jag har två betal-jobb liggandes plus projektet för Djurens Rätt. Min syn på framtiden är optimistisk! Och det är bra, det behöver jag. För som egen företagare har man inte rätt till vare sig A-kassa eller socialbidrag om det skiter sig. Det gäller att ligga på topp nu alltså... Som tur är har jag skola ett tag till så jag kan få tid att "komma igång".

Är glad nu! Det känns som att det går framåt i livet! Många frågetecken är det men ingenting känns omöjligt! Here I come! :D
#1 - Sandra

WOOHOO! :D

#2 - Jess

sv: Jag vet, man vill ju verkligen ha ALLA pennorna :) Som tur är finns de att beställa via några sidor på nätet, där kostar de 29:-/styck + frakt. Men ska man ha minst 10 stycken brukar det löna sig :) Dessutom kan du ju som företagare (grattis!) dra av momsen. Jag ska förmodligen beställa fler pennor från artistica.nu, ett tips!



Tack för komplimangen, alltid värmande att höra att man lyckas beröra någon med det man gör! Och jag gillar verkligen dina illustrationer till Djurens Rätt, skulle de hamna i medlemstidningen? Himla kul uppdrag för en bra sak :)

#3 - Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

Va kul. Grattis (:

Vilken söt blogg du har. Fina teckningar :D

#4 - emina

Haha passande bild;D Snyggt! Du får verkligen fram känslan du vill! Snyggt och enkelt.

Svar: Hrm jag kan väl inte kalla det snö. blit blött så fort det landar på bascken. slask.



Men du, lycka till . verkligen. Du verkar ha rätt kontakter och rätt vlja för att lyckas:) Det är bara att kämpa! You go girl!

#5 - Sandra

Tack! Jag har några foton till att kolla igenom och se om dom duger ;)



NU vet jag vem det var ifrån, men inte först :) Vi hade "hemlig tomte" typ (fast inte med jultema då) på ett forum där jag hänger :) hairdrobe.se

#6 - FRIDA HJÄRTA KEVIN

Hur har din dag varit? :D

#7 - FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv, åh, låter som en mysig dag :D

Jag har också haft det bra väldigt stressigt bara för vi håller på med UF-företag och våra affärsplaner ska vara inne på måndag så det är en massa jobb just nu + en massa prov.

Ja, eller hur :)



Rösta gärna på mig här http://amandavardet.blogg.se/2009/november/finalister-i-veckansblogg-ar.html?_tmp=b40b356d8e341b85647ea70cd2589f008ed57215 , jag är nr 4. Det hade varit jättesnällt! :) <3

#8 - Gisela

hmm:) gillar din tecknarstil faktiskt:) jag tecknar också, fast åt en "råtttidning" (SRS , svenska råttsällskapets) har serien i min blogg om du vill kolla:) The rat story. man ser hur serien utvecklas med tiden.

#9 - Sophie

Gud vad du är duktig! Verkligen! Så duktig att jag tänker följa din blogg på bloglovin :)

#10 - Anonym

jätte bra blogg,och fin ,helt underbar :D

Min blogg är inte lik din,men den är bra ändå tycker jag ;) Den handlar om hur man kan förbättrar sin självkänsla och självförtroende .ja,och så handlar den om massa andra sker som tonåringar går igenom. Du kan ju kolla in den,även om den kanske inte är någonting för dig,de den ett försök;)

Den heter ialf ; http://jjuno.blogg.se

#11 - pelle

Ey, grattis! Så om man någon gång skulle vilja ha en illustration, då hör man av sig till dig?

#12 - emina -konst & kreativitet-

Ja det är alltid kul att testa något nytt;) Vore kul att se andra saker från dig också än just cartoonstil :)

#13 - Haedil *HUMOR BLOGG*

härlig blogg :DD

#14 - mizthanguyen/v.

Hejsan! tänkte bara meddela att jag börjat blogga igen och skulle uppskatta ifall ni kunde titta förbi :)



ha en fortsatt bra kväll!

#15 - Bettan

GRATTIS! Kul blogg och mycket fina teckningar.

Kram "Svärmor":)