Blogg-trenden...

Är det bara jag som tycker att de flesta bloggar är likadana? Söta tjejer som bloggar om mode. En gaaanska genomgående trend. Inget fel i att blogga om mode, har man ett intresse är ju det roligt. Det som är så fascinerande är att alla, ALLA andra tjejer verkar ha exakt samma intresse. De bloggas om mode, de läser och kommenterar andras modebloggar... På sin höjd kan en och annan fotoblogg komma med i bilden... men annars är det mode, mode, mode. "Dagens outfit!" hit och dit. Och det hade ju varit okej om alla hade bloggat om olika typer av mode. Men alla har nästan exakt samma sorts kläder.

Har tjejer ingen egen vilja?

.........hahahHAHAHAHAHAHAHHAHAAaa!!! Dagens skämt.

Nej men seriöst, det är ju verkligen så. Allt en tjejs liv verkar gå ut på är att följa strömmen. Vad säger modeikonerna i Paris? Är det inne att ha bastkjol på sig? Då bara MÅSTE jag ha det!!!
På sin höjd kan man lägga till någon liten detalj så har man skapat sig en "egen personlig stil".

Jag förstår att det handlar om samhörighet, men jag blir så ledsen när det bara leder till skitsnack. Inte konstigt att tjejer är oroliga för vad ANDRA ska tycka när de själva hela tiden dömer folk.

Snälla, våga vara er själva. Eller... det är väl det ni är. Alla tjejer ÄR likadana! Eller?

Idag städade jag köket iklädd endast mina finaste underkläder och samtidigt som jag lyssnade på 90-talshits. DET ni! Det bloggar jag om!
#1 - Sandra

Vad roligt att du har egenritade bilder till nästan alla inlägg! Och kul att jag hittat din blogg, bwahaha, nu får du en stalker! :P

#2 - Hanna S

Jag funderar på att börja med "dagens outfit", fast ist för vanliga kläder så gör jag något riktigt pervo av det. ;P

#3 - Lovisa

sandra: heej! kul att du hittat hit!



hanna: please do! ;P

#4 - Marie

Ja, visst är det kul! BlondinBella (som just har färgat håret brun) har blivit utbytt från bloggtronen mot en ny liten blondin som bloggar om..(dun dun dun dun.. hajen musik).. MODE! Det var verkligen oväntat.

#5 - Evelin

HAHA men det är ju verkligen så! Modebloggarnas liv...

#6 - Andrea

grymt skönt att höra att fler tycker som en själv. dessa bloggar som är storbloggarna, de är nästan helt identiska. de skriver om absolut ingenting och dagens outfit ser exakt likadan ut vem det än är som satt ihop den. bluuuäääh. så jävla trist. och så gör de en stor gala för det här. kostar på en gala för folk som inte kan skriva, och skriver om ingenting. gör galor för folk som gör vettiga saker istället, roligt folk :)

90hits och underkläder, låter som en exakt kopia av mig. vi får göra det till den nya blogggrejen :D

#7 - Sophie

Jag håller verkligen med dig! Massor av bloggare bloggar om precis samma saker, och jag menar.. hur kul kan det vara i längden att läsa om samma sak om och om igen? Tur nog så finns det några bloggar där ute som är originella. Själv så vet jag att min blogg inte är så värst lockande.. Men jag är inte skapad för att blogga, jag gör det bara för att jag tycker om det! :)