Kvinnoshopping och skatteförvirring


Till att börja med så har jag äntligen en egen datormus! Faktiskt min första egna någonsin! Den är kalasbra och röd på sidorna :)
Innan jag köpte den hade jag precis sagt till en fd. klasskompis att Logitech-möss is the shit. Dagen efter pajade den jag använde (Mickes). Haha, Logitech va visst inte så lyckat!

Va på stan i förmiddags och gjorde en sån där riktigt "nu-ska-ska-jag-unna-mig-något-shopping", det vill säga: Jag köpte strumpbyxor. Wonderful! Nu har jag tjocka vintriga, tunna för fest och så ett par nya stayups! Yay! Passade på att fynda nya sexiga trosor att matcha till stayupsen. 29,50:- tyckte jag var värd dom.

En ny mascara stod på inhandlingslistan och det blev en Maybelline Volume Express. Nog va det volym i den allt!! Min första reaktion och tanke när jag tog ut den stora borsten: "Oj det här va kladdigt!" Men resultatet blev riktigt bra och fint.

Skatteverkets blankett för egen firma förblir halvt ifylld just nu. Jag fattar inte och har nog för lite ork att sätta mig in i det. Ska ringa pappa eller nån annan smart vuxen person att guida mig genom det.

Det som hanns med i helgen:

- Göra klart hemtenta i kursen Digitalfoto
- Läsa igenom ett barnboksmanus (är handledare åt en i 2 årskurser under mig)
- Fylla i Skatteverkets blankett för att starta egen firma
- Jobba med ett projekt jag gör åt en kompis
- Börja spåna på en affisch jag ska göra åt en annan kompis
- Uppdatera denna bloggen lite mera...

Yeah well, 3 av 6 är väl rätt okej? Eller? Hmm.... Har varit väldigt beroende av Facebook-spelet Farmville på sista tiden. Man får inte mycket gjort...
#1 - Evelin

Haha ja eller hur :D Vad spelar du och Micke då? ;)