Beautiful Blogger Award

Jag fick en Beautiful Blogger Award av Sophie :) Reglerna är så att nu måste jag berätta sju saker om mig själv som ingen vet om. Vissa kanske redan vet, andra inte... men här kommer lite (knasiga?) fakta om mig:


1. Jag (och min sambo) äger ingen tv. Gillar inte att kolla på tv, jag tycker det förstör kreativiteten.



2. Jag tycker varken om ketchup, falukorv eller makaroner. Sveriges nationalrätt typ...



3. Jag är galet och barnsligt förtjust i gosedjur! Äger mångamånga och alla har sitt eget namn och personlighet. Senast fick jag en liten mjukiskanin av Micke på min födelsedag. Hon heter Lola :)



4. Jag är livrädd för nästan ALLA typer av insekter. Till och med nyckelpigor, hehe



5. Jag har tidigare hållt på med Lajv/Levande Rollspel. Man förenklat sett säga såhär: Man klär ut sig till fantasifigurer (typ sagan om ringen) och spelar teater ute i skogen. Det är som att vara med mitt i en saga! Jag är såld på fantasy!



6. På gymnasiet (när jag var mörk och dyster) tyckte jag att det var häftigt med blek hy, därför undvek jag solen till varje pris. Hade paraply på stranden under familjesemestern! ;P Jag är fortfarande blek men nu vill jag faktiskt bli brun :)



7. Jag har fobi för badhus, speciellt golvet. Det är värre än rädslan för insekter! Badhusgolv är det vidrigaste och äckligaste som finns!


Och enligt reglerna ger jag nu Beautiful Blogger Award till följande 3 bloggar:
http://jennytecknar.blogg.se/
http://eminacreations.blogg.se/
http://mejlajn.blogg.se/

Phuu!! Det var tidskrävande att "kedjeblogga"!
#1 - Michaela | Foto, vardagsliv & Bloggdesign

svar]



Hejsan!

Nu var det ett tag sen jag var inloggad på bloggen.

Hur är det med dig? :)

#2 - Jenny

Tack! :) Då måste jag börja fundera... ^^

#3 - Ensamma mamman

Jag har läst många bloggar med denna award och läst deras "hemligheter" med med dina små teckningar till är de här helt klart den bästa och roligaste att läsa. Kram

#4 - Michaela | Foto, vardagsliv & Bloggdesign

svar]



det låter bra det :)

hihi, jotack det är bara bra med mig :D

#5 - ilias

Tack för kommentaren :)



ett tips att rita utan svarta linjer är ju att du ritar upp en bild först och främst, sen suddar du bort alla onödiga linjer, tar en ganska ljus pro marker i ditt fall såg jag och fyller i blyertskonturerna med den, IVORY färgen är väldigt ljus i promarkers serien.

Sen har jag ett tiopack bläckpennor i massa olika färger som jag använder när jag vill ha starka konturer som inte är svarta :) blir massa snyggt :D



Pröva också att leka med markers + vit gel penna + vit färgpenna på färgat papper :) det vita får bilden att "poppa" när man använder färgat papper.



Hoppas detta hjälper lite, svårt att få med så mycket på ett kort inlägg :)



#6 - emina

hahah oj ok. får se när jag har tid för detta:)



SV: jaa det blir ju så ibland

#7 - Kitty

Vad tycker du om mina nya skridskor?

#8 - Sara

Roliga sju saker, och söta illustartioner till! Nu blev jag osäker på min stavning,men den får duga. Var så lite så! ;)

#9 - scribbler

sv: joo (; men hur fick du din kunder i början ?

#10 - AMANDA & HANNA

Haha vad roliga bilder :) gissar att det är du som gjort dom själv? :)

#11 - Sara

haha a, men även när jag kollar upp hur det stavas så glömmer jag allt bort det ^^, tack c;

#12 - scribbler

sv: men är det värt att plugga vidare efter gymnasiet? tänkte att jag kanske kunde slippa det om jag startade eget... men det kanske inte är nån bra idé? ja det ska ja göra ;D tack för tipset.. ja och så kan jag nog få några tips av min pappa som är egen företagare, kanske (;

#13 - AMANDA & HANNA

Otroligt duktig är du :) önskar jag kunde rita lika bra :o



Tack så jättemycket :D Lycka till själv med allt :)

#14 - mileycyrusbigestfan

söt blogg:)



Kram/Sandra

#15 - linda - pictures, drawings, me

vilka balla illustrationer du gör!

#16 - Kitty

- tackar :D

#17 - Matilda

haha, jag hatar också badhusgolv!! (och duschrummen i badhusen ska vi inte tala om.... FY!!!!)

haha!

#18 - scribbler

sv: ja vi får se om jag hittar nåt jag vill plugga... konstfack verkar ju lite intressant kanske... annars vet jag inget... är ju bara ett år kvar sen borde jag välja o: fast jag startar hellre eget utan att plugga mer... är rätt trött på't.

#19 - Saga

svar:

Vassego~! ^o^ Jaa jag tycker om den <3

Åh, tack så mycket, kul att höra! :'D Dina illustrationer är också jättefina, och roliga dessutom. Förstår inte hur ni kan klara er utan tv dock! xD

#20 - Smilingstrudle

Jaså det visste jag inte. Tänk, man lär sig en del om människor genom sådana här kedjebrev. Fina ritningar =)

#21 - Matilda

haha, VERKLIGEN. om man nu MÅSTE till ett badhus så är badtofflor det absolut första jag packar med... och har man glömt dem är det ångest, då går jag som en jag-vet-inte-vad. bara häl och yttersta delen av tårna som nuddar golvet, resten håller sig uppe (hålfoten alltså) HAHAHA. måste se ut som en knäppis. men, det är ju så jäkla äckligt!

(toaletterna på badhus ska vi inte ens börja prata om... att vara barfota DÄR. nej tack.)



haha!

#22 - scribbler

sv: ja vi får se hur det känns (:

#23 - Emma

Hoppas att allt ät bra med dig tjejen, kram på dig <3

#24 - Ma

Jättefina illustrationer i denna blogg. Det där med att inte ha TV, kan jag faktiskt förstå. Jag tittar aldrig eller mycket sällan på TV. Ändå äger jag två stycken i lägenheten. I sommarhuset har jag ingen och där tillbringar jag ganska mycket tid. Ha en bra kväll...

#25 - Lovisa

kan inte hålla med dig om tv-tittandet, jag tittar nästan alltid på tv samtidigt som jag ritar eller pysslar, och en riktigt bra film kan sätta väldig fart på kreativiteten!



Däremot så är jag likadan vad gäller gosedjur :P Köpte ett nu när vi var i sthlm för ett par veckor sen, men det kan jag inte med att tala om för nån!



sv: De var jättefina! Det får bli att skriva upp på önskelistan, kommer att ha ett helt fågelhus om det fortsätter så här XD Btw, jag har fått tag på skohornet som jag skrev om, inte en grön dock utan en i rött :P