Testar: Derwent Coloursoft

Häromdagen inhandlade jag dessa färgpennor på Clas Ohlson: Derwent Coloursoft. Jag har inte använt så mycket färgpennor tidigare annat än de här "barnsorterna" som säljs på leksaksavdelningen, haha. Coloursoft innehåller betydligt mer pigment och är mjukare att måla med, vilket gör det lättare att färglägga större ytor (Lättast är om man lutar pennan lite).
Det störiga är att de är ganska lätta att sudda ut, något jag inte var ute efter. Jag hade hört talas om färgpennorna som heter Prismacolor och att dessa ej är "utsuddbara" och tänkte att Derwent Coloursoft var något liknande. Men icke.
Trots det är de väldigt roliga att jobba med, har iofs bara hunnit testa litegrann på en karta jag ritar för tillfället. Ser fram emot att färglägga figurer och karaktärer!
#1 - Sophie

Är inte Faber Castell (heter det så?) bättre? :)

#2 - Jenny

svar: Haha, det är inte helt lätt att hitta de perfekta pennorna. ;) På tal om pennor, har du hört talas om Copic markers? Enligt det jag har hört så ska de visst vara väldigt bra! :D



Jag hittade en massa bra i bokhandeln, så det blev lite svårt att välja vad jag skulle köpa. Det blev 6 mangaböcker och en "Lär dig teckna manga"-bok som verkar riktigt bra. :D



Kram

/Jenny

#3 - Jenny

svar: Okej, jag funderade själv på att köpa Promarkers förut. Men jag ändrade mig när jag fick höra om Copics. Det är den där penselspetsen som jag är ute efter. ;) Nu ska jag bara spara ihop till något större set med pennor, jag ska nog köpa ett set med 72 pennor när jag ändå är i farten. ^_^



Ja, nu har jag något att göra ett tag framöver. :D Ja, jag har sett en del av Mark Crilleys tutorials, de är väldigt bra!

#4 - Ensamma mamman

Men vilken härlig blogg du har! Det är ju helt otroligt va duktig du är på att rita (får man säga rita?) Jag vart otroligt imponerad. Kommer absolut tillbaka och njuter av dina bilder. Kram

#5 - Kokorochan

svar: åh tack så mycket :D <3 åh ja rita :D älskar att rita och se på bilder som andra har ritat ^^ <3



kramar<3

/kokorochan

#6 - vickan

fin blogg:D

#7 - Kokorochan

svar: tack så mycket :D <3 det är du med ^^ <3

den är urgullig :3 men lite sorglig också faktiskt :( men jag rekommenderar den :D



kramar<3

/kokorochan

#8 - Sara

Å tack, och ja jag ritar ofta rosetter så jag blev nog bättre & bättre på det bara, i början var också mina platta ;) och det var så lite så! :D

#9 - Emma

Haha, ellerhur! ;) Du är fantamig grym!

#10 - Andrea Femerstrand - Illustratör

Svar: Naw tack så mycket! :D haha ja försöker uppdatera så gott det går, tycker det e så kul :)



Sitter och ska börja rita lite nu.. får ser va det blir.

Yes please do! Gör nåt med dina nya fina pennor :)

Det låter dock guld att det går att sudda ut dem, det är ju jättevanligt att skissa med en annan färg först, och då använder många antingen färgade stift(jag älskar dom!) eller färgpennor som kallas Col-erase(finns inte ens i sverige).



Derwent Artist färgpennor är svårare att sudda ut, testa såna nästa gång :)



Snygg karta btw! Är det något jobb du pillar på?



//Andrea

#11 - eva carlson

tycker 35 kr st. var väldigt dyrt i Göteborg kostar pennorna iallafall "bara"25 kr.Själv har jag precis beställt på Letrasets (tror de heter så tillverkarna av bla. promarker)De har 35% rabatt nu samt fraktfritt så då är man nere på 19kr styck ca.