Working girl

Nej jag har inte dött - men ibland känns det så. För att få vardagen (ekonomin) att gå ihop här hemma är jag just nu anställd på 3 olika jobb.

- Som telefonförsäljare (Yes, det är jag som ringer och stör just DIG moahahahaha)
- Som illustratör till ett projekt uppe i Norrland (Riktigt spännande och kul!)
- Som butikssäljare i en butik för hemelektronik (Än så länge bara utbildning, ska bli spännande!)

Det är ett slitigt liv just nu. Jag räknade ut att jag igår, med restid och paus mellan jobben inräknad, hade en 12-timmars arbetsdag. Phuuhh! Men det fungerar. Av förståeliga skäl hinner jag såklart inte blogga så mycket. Trist! Hur som helst är det här bara en tillfällig lösning, såhär kan man inte hålla på i all evighet. Vi får se hur det utvecklar sig framöver. Vi hörs! Typ...
#1 - Alexandra Alexandersson

shit. Bra jobbat! :D

#2 - Emma - fotograf och illustratör

Oj, vad du står i! Heja heja dig! :) Jag känner av att det egna företagandet kommer lite i kläm så fort det händer något på min utbildning. Lite segt men det går bara man vill. :) Man får bara se till att man inte dunkar in i den där otäcka väggen...

#3 - Elin

Oj, det låter mycket! Hoppas det snart lugnar ner sig för dig! :)

#4 - Elin

Skönt att det finns ljusning också - då är det ju liksom lättare att stå ut med köriga perioder :) Själv så är jag ju missnöjd för att det är föööör lugnt ;) Blir rastlös som bara den av att bara gå hemma. Lagom är alltså bäst :)

#5 - Alexandra Alexandersson

SV: tack! :D va kul att höra! Men tyvärr dröjer det nog ett tag innan den är klar. Kanske lägger upp fler små korta delar ur den framöver :)

#6 - Neha

Saknar dina teckningar Lovisa:D

#7 - Andrea Femerstrand - Illustratör

Kämpa på heja heja HEJA!



Hoppas det lugnar ner sig snart för dig :)

Vet hur det är med full rulle hela tiden!

#8 - Malin

Puh, förstår att du inte hinner med så mycket bloggande. Kom ihåg att vila och andas lite mellan jobbandet!! Kram

#9 - Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas du har en fin första advent!