Kvällsjobb i en halvfärdig ateljé

Efter en kämpig dag på sälj-jobbet slappnar jag nu av med lite målande (och väntar på att all redbull ska gå ur kroppen, hehe). Det är ett kundjobb jag målar på, en tavla som kommer föreställa Bob Dylan. Tror det kommer bli kalas :) Men på tiden att den blir färdig nu...

Spotify går på för fullt med glad musik för att hålla höst-depp borta. Just nu lyssnar jag mest på det som finns under Top-Lists-fliken. Glatt och bekymmersfritt, man blir sugen på att dansa!

Har tänt lite ljus för mysfaktorns skull också. Ljuslyktorna är Marimekko och de fick jag av mamma och pappa. Fina underbara familjen :)

Den lilla figuren av trä ska normalt sett gå att böja till i olika positioner. En sån där gubbe att rita av för att ha koll på kroppens proportioner. Men han är så ovig, stackarn haha, så han är enbart prydnad.

I glaskrukorna ska jag så småningom fylla på med sten och få dit lite gröna växter. Känns lite naket nu. Mer lampor måste också införskaffas... Men FÖRST ska här jobbas, så det kan finnas pengar att handla för. Back to business, vi hörs!
#1 - dinokat

Hej, kommenterar här för första gången, men har följt med här ett tag :)

En sån trägubbe har jag också, den går att böja på (lite), men då måste man fixera botten på bordet med silvertejp minst. Kul att veta att det inte bara var jag som fick ett "måndagsexemplar". :D

Ha en fin dag.

#2 - Alexandra Alexandersson

hehe "han e så ovig" haha :D

#3 - Matilda Barnboksillustratör

skönt med kvällsjobb!

#4 - Emma - fotograf och illustratör

Mysigt det ser ut! En stor anledning till varför jag älskar just när hösten kommer är att det blir mörkt om kvällarna så man kan tända ljus i sin lilla boning! :) Hoppas jobbandet med Bob gick fint, skulel vara skoj att få se resultatet också sen. :)

#5 - elllen

mysigt :)

#6 - emina

SV: haha ja det var det:) hade linser!