Vattenmelon till efterrätt

En liten snabbskiss i photoshop bara för att säga att vattenmelon är gott! Mycket godare efterrätt än sockriga onyttigheter. Eller ja, choklad är i och för sig väldigt gott... och bulle. Mmm... bulle...

Några sekunder senare: Mickeboll kom nyss in och sa att han håller på att tina blåbärslängd. Hehe.

Annars så rullar livet på. Jag jobbar med mitt illustrationsprojekt till sjukhusen i Norrland, idag har jag ritat kärnkraftverk, bananer och en massa annat ;)

I tisdags var jag hos revisorn och lämnade in min bokföring så att hon kan göra deklaration och bokslut åt mig. Siffror och jag, ingen bra kombo. Tur att det finns människor som jobbar med sånt så att jag kan koncentrera mig på det som är roligt, hehe.

Igårkväll var jag på ett nätverksmöte på Iniciera, ett nätverk för företagande kvinnor här i stan. Det var jätteroligt att få komma ut och träffa lite nytt folk. Annars sitter jag ju bara här i kontoret själv hela dagarna och tecknar. Mötte flera härliga människor som jag gärna träffar igen och så fick jag många bra tips till mitt företag. Lyckat!
#1 - Cornelia

Haha vilken fin bild! Det är precis sådär jag reagerar om det finns vattenmelon i närheten.. ;)

#2 - My

Super fin bild! :)

#3 - Elena

Hej!



Angående hypen med moleskineskissböcker. Som sagt är det min första och jag är riktigt nöjd. Det är så skönt papper för skiss och det gick till och med att smacka på tusch utan att det blödde igenom. Sen gillade jag att pärmen liksom var lite mjuk. Men det där med skissböcker är verkligen en smaksak, jag tror att moleskine är så poppis för att de är enkla men hållbara :) usch jag vet inte om det var något vidare svar direkt :P

Hoppas att det duger!



Vattenmeloner är bäst! Är jätte glad att det är säsong nu, åt första igår. Din bild är fantastisk, jag kan tänka mig att jag såg ut lite så :D

#4 - Alexandra Alexandersson

Sv: Tack. Ja visst, det är väldigt nyttigt för sig själv att rita om en bild har jag upptäckt. Jag har skickat in en gång, men fick tillbaka med en del saker som de pekade på var mindre bra, och nu har jag gjort lite ändringar och ska snart skicka in den nya versionen :)

#5 - - Mikaela Svarfvar -

Så snygg bild :) kul att det går bra för dig :)