Detaljer ur vårt hem

Eftersom helheten hemma hos oss inte är riktigt...färdigställd än, så bjuder jag på några detaljbilder.

- Den första är från köket. Där blir det färgsprakande och 60-talsstil (duken och skålen är original, från min mormor respektive farmor). Mer färger ska det bli också!
- Andra bilden är från Mickes arbetsrum. Där är det mer...multimönstrat och i mörka murriga färger. Tapeten fanns när vi flyttade in. Då gillade vi den inte men nu älskar vi den! Gardinerna är från 70-talet och föreställer en massa paradisfåglar (svårt att se på den här bilden dock)
- Sista bilden är ett litet, ehm, stilleben från byrån i hallen. Hallen ska kännas gammaldags och historisk. På golvet ligger en persisk matta och på väggarna ska jag hänga massor med antika små ramar. Adressboken är från Mickes mormor, brevkniven efter min morfar, fotoramen från min farmor och glasburken har jag fått hemifrån men vet inte vems den är.

Okej, det här ska inte bli en inredningsblogg, men i brist på teckningar så får ni dessa bilder istället :)
#1 - Sandra

Det kommer säkert bli jättemysigt när det är klart - det syns redan nu på de här bilderna! :) Micke har eget arbetsrum, men var arbetar du? Har du kontor på annat ställe? Businesswoman som du är ^^ Kram!

#2 - Pandatrollet

fina bilder :)

#3 - Ida

Hej!



Vad fint, älskar Bersåskålen! Och tapeterna på andra bilden är väldigt Josef Frank inspirerade. Det kommer nog bli fin fint. Men nu ska ni väl flytta igen?!

#4 - Lisa

Oj, vilka annorlunda tapeter :) Det kommer bli fint.

#5 - Elin [ n e v n a r i e n ]

åååh vilken underbar brevkniv... vill ha! :P