The Bathroom Issue

Okej alla inredare därute. Jag är i behov av seriös hjälp. Hur löser jag detta?? Mintgrönt badkar, röd-schackrutigt golv, fjärilar på kaklet... hur TÄNKTE personerna som designade detta badrum? (note: man kan även se att väggarna har varit gula tidigare. DET NI!)
Tyvärr kan jag inte göra så mycket åt de fasta sakerna, dvs. badkar, golv, kakel... Men jag skulle kunna fixa ett nytt draperi, en schysst liten badrumsmatta, kanske lite dekorationsföremål på badrumshyllorna (som inte syns i bild). Men... i vilket färgschema ska jag gå i???  Jag tänkte först vitt, men min sambo sa nej till det, eftersom fukten i det lilla badrummet (utan fläkt) kommer att missfärga vitt tyg. Någon som kan se potentialen i detta rum och komma med lite bra idéer?

På nåt vis gillar jag retrokänslan därinne, golvet är troligtvis original, från 50-talet nån gång.  Jag behöver bara lite hjälp att...liksom hitta den där lilla piffen som gör det lite mer sammanhängande.
#1 - Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

på kaklet kanske du kan få bort fjärilarna?



och sen köpa kakeldekor på t ex lagerhaus, de har massor.

med mintgrönt passar ju andra pasteller såsom rosa, blått och gult bra.



kanske trasmattor på golvet?

#2 - Ilias

Haha.. Fint badrum!



Sv: mina flesta blogg followers är nog från USA och lite blandat världen över, men min stil verkar inte riktigt gå hem i Sverige.



Chobits var underhållande ;) Great teacher onizuka ska också vara riktigt bra, har dock bara sett första avsnittet. Mina favorit serier är "samurai champloo", cowboy bebop, och trigun.

#3 - Alexandra Alexandersson

Skulle vilja säga svart egentligen. För en annan färg ihop med det roströda och mintgröna kan ju göra det väldigt rörigt, men då blir det inte direkt retro. kanske retro/modernt.



Jag tänker mig några detaljer i rost, kanske kan du hitta gamla plåtburkar från 50/60 tal med klassiska pinupmotiv och liknande att ha hårborstar och annat i. Ett toalettlock i svart hittar man billigt på ikea, svart och mintgrönt duschdraperi(kanske ett randigt), samt svart badrumsmatta. På kaklet är nog ett mintgrönt eller svart kakeldekor snyggast, eller om du kan hitta alla tre färgernaz och göra ett mönster med dem.

#4 - Linnea

Värsta komplementfärgerna ju ;D

Kör på ett rött drapperi.



Men jag måste hålla med att de inte tänkte när de inredde...

#5 - Matilda

Kikar in :)

#6 - ellen

jag tycker faktiskt att ditt badrum är fint! men jo, lite draperier och mattor skulle inte skada. jag tänker också vitt, för att det ska hänga samman med toaletten och handfatet (som också verkar vara vitt)

#7 - Anonym

måla väggarna röda så det matchar med golvet och blir lite mer sammanhängande!