Torsdagstema: Ett alterego
Skissad med blyerts först, sen färglagd i Photoshop.

Veckans torsdagstema är alltså "Ett alterego" och då har jag valt att rita mitt eget alterego: Krigaren Derthe. Hon är en fantasykaraktär som hängt med sen gymnasietiden och hon är väl en person jag skulle vilja vara, om jag levde i en annan värld och en annan tid: modig, iskall och stark.
 
Jag har hämtat lite inspiration från bilder på google (sök på female knight) men det mesta har jag haft i huvudet under en väldigt lång tid. Jag har en hel historia kring den här kvinnan, Derthe. En dag ska den skrivas...
 
Torsdagstemat denna vecka bestämdes av Emilia! Kika gärna in hos henne för att se fler bidrag :)
#1 - Therese

Vilken snygg bild! Så detaljrik och lite mysig på nåt vis :)

#2 - Jennifer Nilsson

Otroligt fin! :)

Svar: Tack snälla för din kommentar! :)
Lovisa

#3 - aliengirl- artist, actor & dancer

Sv: Jag är rätt van med att rita cybergoth-personer, och även djur & animering. :)

Wow, riktigt cool teckning till Torsdagstemat!

Svar: Tack! Kul att du gillar min teckning :)
Lovisa

#4 - Caroline Nilsson

Bloglovinbyte? :)

#5 - Fotograf Annie

Du är verkligen duktig, önskar att jag kunde teckna sådär :)

Svar: Tusen tack :D Ja, Linköping är verkligen en fin stad, speciellt på hösten, nu är det min andra höst som jag bor här. Förstår att du saknar det lite...

#6 - annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg , klicka in på länken nedan för att anmäla dig! :) Ny vinnare varje dag! :) http://annsoh.myshowroom.se/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen/#comment

#7 - ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

wow vad fint!!

#8 - Carro - en emo/scene bloggerska

Riktigt fin :D
Du är väldigt begåvad! Kramisar Carro

Svar: Tack så mycket för din snälla kommentar på min illustration! :)
Lovisa

#9 - Molly Bergström

gud så fin :D

#10 - Art By Tina - Konst & Fashion

Cool, attans att jag missade förra veckan, riktigt kul tema! Och kul att se allas bidrag!