Torsdagstema: Min favoritkändis
Målad med blyerts och lite promarkers
 
Denna veckas torsdagstema är alltså "Min favoritkändis". Se mer bidrag hos Sofie.
Först hade jag jättesvårt att komma på vem jag ville måla av. Jag har ju ingen favoritkändis? Så jag frågade mina kollegor om de hade några tips. Ett förslag var denna mannen, och det passade perfekt, för när jag tänkte efter så är han ju faktiskt en av de kända människor jag beundrar. Jag tycker väldigt mycket om att lyssna på vad han har att säga och han skriver grymt bra böcker. Det finns så mycket humor men samtidigt så mycket allvar i det han pratar om, och jag tycker han gör ett fantastiskt jobb med att prata om jobbiga frågor som andra kanske inte vill ta i.
 
Är det nån som kan se vem det är? :) Rätt gissat! Det är ju Jonas Gardell såklart! Referensfoto hittar du här.
#1 - Josephine

Jonas Gardell såklart! Riktigt snyggt måste jag säga :) Så kul med det här torsdagstemat att man hittar nya inspirerande människor att följa :)

#2 - Sofie / Komigensofie

Det var ju lätt som en plätt! Jättefint porträtt! :)

Svar: Tack så mycket! ^_^
Lovisa

#3 - Tanja Metelitsa

Haha, fin du lyckades verkligen fånga karaktären !

Svar: Tack så mycket! :) Ja han är ju en speciell karaktär med ett härligt utseende. Rolig att rita av men svååårt!
Lovisa

#4 - Albin

Gardell är en härlig människa, ett bra val :)

#5 - Formelle Design

Wow, vad snyggt det blev! Duktig du är!!

Kram
Johanna

#6 - Amanda

Ja Jonas gardell! verkligen karaktäristiskt fångat :)
och Tack för din kommentar! Ross Noble är egentligen mer känd i England och då i stand-up världen :) Men kolla gärna in honom! Fantastiskt rolig person.

#7 - LADY THIRTY

Åh, älskar Gardell!
Finfin bild!

#8 - Pauline

Superläcker :) Hur nice som helst :)

#9 - Pauline

Tack så mycket för de fina orden :). Men det var ett så snabbritat kludd att jag inte klarade av att ha kvar den på bloggen längre Jag satt å reta mig på den aldeles för mycket. Jag ritade en ny och la ut den på bloggen i stället. Den tyckte jag blev bättre. Men har sådan dålig skanner och jag kan verkligen inte redigera bilder. Har du nå bra tips på hur man ska få bilden att se ut som den gör på teckningen? ska man fota? eller lära sig redigera helt enkelt :P

#10 - Pauline

Tack snälla för tipset. Nej jag har tyvärr inget bildredigeringsprogram, får nog ta och skaffa ett tror jag och försöka lära mig lite:)

#11 - Sofie

Fin torsdagsbild! :) Såg direkt vem det var. Btw måste fråga dig var du jobbar någonstans? Tar ni in praktikanter och i så fall, vem vänder man sig till?

Går just nu en utbildning i Grafisk design och Webbutveckling här i Jönköping och till våren skall vi nämligen ha praktik. ^^

#12 - Johanna

snygg teckning!:) väldigt likt :D
sv. Tack såå mycket! det är detaljerna som är så roliga att teckna :)