En ensam väg
Ibland blir jag övermättad av att umgås med människor. Ibland är det skönt att bara få vara ifred, inte prata med någon alls, och bara försvinna in i sin egen värld. Ensamhet skrämmer mig inte, jag söker den ofta. Ibland lite för ofta kanske, det oroar jag mig för. Jag är rädd för att jag ska glida alltför långt bort från verkligheten, från vänner och kära, från det riktiga livet. Tänk om jag förlorar allt det? För det vill jag inte. Jag älskar min man, jag älskar min familj och mina fina vänner och jag har så väldigt roligt när jag är tillsammans med dem.
 
Det är en balansgång det där, att få sin livsnödvändiga dos av social kontakt, och samtidigt ha tid för sig själv och sina egna tankar. Mitt i allt detta kaos som kallas för att leva. 
 
#1 - Ebbe

Tror inte du behöver oroa dig, pga av just dom orsaker du nämde. Man, familj, vänner osv..

För att jämföra : jag är i den andra änden av det där.
Jag är alltid ensam, ingen tjej, ser knappt min familj och inga vänner. Ibland önskar jag att jag kunde vara eller hänga med nån och bli uppskattad. Men jag är lite bortom det tyvärr. Mina nära o kära lät mig hamna där. Du kommer inte ha det problemet. Trust me.

Svar: Med "förlora" menar jag inte rent fysiskt eller att de totalt lämna mig, utan att jag mentalt skulle driva för långt bort. För långt bort och gå miste om den kärlek som finns där. Svår balans i att vilja vara social och att vilja vara total enstöring.Vi har helt olika problem men det betyder inte att jag på något sätt skulle ha det bättre än dig?

Varför lär du inte känna nya människor? Familj behöver inte vara det man föds in i, du kan välja en ny familj. Om folk nu har behandlat dig som skit, så är det ju mkt bättre om du hittar andra istället. Jag känner massor som sagt upp kontakten med sin familj, som hittat nya vänner istället, börjat om från början.
Själv bröt jag kontakten med i stort sett alla gamla vänner när jag började högskolan och flyttade till ny stad. Bland det bästa jag har gjort.
Kanske blir det bättre när du börjar din utbildning till hösten? Högskolor är BÄST när det kommer till att lära känna nytt roligt folk! :)

Kram Lovisa
Lovisa

#2 - Klara

Nu vet jag inte om du tycker att du är en introvert person då jag inte känner dig, så du kanske inte alls tycker den verkar intressant, men det låter lite som att boken "the introvert advantage" ändå kan vara intressant för dig. oavsett om du är introvert eller extrovert :) den handlar en del om det du skrivit här uppe. du får titta upp den kanske och se ifall den är något för dig.

Svar: Tack så mycket för boktipset! <3 Jag tror jag definierar mig själv som introvert för det mesta. Vänner och social kontakt är underbart, men jag behöver vara ifred också för att återhämta mig. Men så är det kanske för de flesta?Jag ska kolla upp boken iallafall. Tack igen! kram
Lovisa