Astro Deer
Akvrarell, vit akrylfärg och hobbyfärg Guld.
 
Den här målade jag som födelsedagskort till M. Fick ett ryck en kväll och började måla galaxer i akvarell, och sen fick det bli en hjort mitt i alltihop. Jag har verkligen lärt mig ha tålamod med akvarell, att låta det torka och måla i lager på lager. Det blir mycket roligare så, och enklare att bygga upp bakgrunder än när allt annars flyter omkring.
 
 
#1 - Elin [ n e v n a r i e n ]

Den är så himla fin! Gillar verkligen allt med den :D Färgerna, kombinationen... måste skaffa guldfärg!! ^^

Svar: Åh men tack! <3 Ja guldfärg är bäst, kan förhöja vilken teckning som helst! :D
Lovisa

#2 - Louie

Åh så vacker!! Och guldfärgen, så fint! Måste pröva det :)
Själv tycker jag akvarell är så svårt att arbeta med, just därför jag inte har något tålamod Xd
Och jag använder mig nog av fel sorts papper med för det blir alltid väldigt buckligt..

Svar: Tack snälla! Ja testa guldfärg, det är väldigt roligt att måla dit detaljer med det.Ja tålamod tålamod, det är inte så lätt att ha alltid, haha. Lager på lager...
Men det är verkligen en bra idé att skaffa bra papper! När jag gjorde det blev det sån enorm skillnad. Det här köpte jag: --> http://westersart.se/?product=westers-spiral-akvarellblock-satin-grang
Ett nästan helt slätt akvarellpapper (gillar inte skrovliga) och det är tjockt och jättebra!
Lovisa