Medeltidsveckan 2015 med Sagogänget!
Nu börjar hösten smyga sig på, och jag minns tillbaka till en vecka från en annan tid. Där storslagna historiska vyer var vardag och doften av öppen eld anades runt varje husknut. Medeltidsveckan i Visby. Vilken underbar plats på jorden. Det här inlägget har dragit ut på tiden att göra, men nu har jag iallfall lyckats knåpa ihop någon slags osammanhängande sammanfattning av hur vi hade det. Medeltidsveckan 2015 med sagogänget!
 
Den första kvällen invigdes med att förvandla Magnus fot till sten. 
 
...och vi intog förfriskningar på Kapitelhusgården. Kapitelöl eller mjöd.
 
Dag två var en alldeles speciell dag för mig och Micke. Vi gifte oss! Foto: Therese 
 
Middag på Kapitelhusgårdens övervåning.
 
Om dagarna kunde man träffa på mystiska varelser på marknaden!
 
Obligatorisk galenskapskväll på Frimis krog. Bästa stället med bästa gänget! Micke, Elin, Magnus, Therese och jag.
 
Min fina Mikael <3 och jag. 
 
Therese vid ett av Visbys vackra små hus <3
 
En tidig morgon gick jag ensam genom Visbys gator. Gatustenarna var blanka av regn, och allt var tyst och stilla. Jag var på väg mot ett viktigt uppdrag...
 
...Vakta sittplats i Nordegravar inför Trix Eldshow! Det var väldigt mycket folk. Enligt beräkningar ca 7000 personer.
 
Jag och Elin var GLADA och förväntansfulla.
 
Magnus, Therese och jag var OCKSÅ GLADA och förväntansfulla. 
 
Mörkret föll och Visbys torn bildade svarta silhuetter mot den djupblå himlen. Eldarna tändes. Eldshowen kunde jag inte fånga på bild, men den var häftigare än jag kunnat föreställa mig. Vi satt nästan längst fram och kände hettan från elden! 
 
En annan av kvällarna satt vi hemma på uteplatsen vid huset vi hyrde, och hade några fina timmar tillsammans med mjöd, tända ljus och kortspel. Det var som vår egen lilla värld. <3
 
Innan vi åkte hem gjorde jag några små inköp. Lyckades hitta vackra hårpärlor i brons, två knappar i ben och så en film att slå på den dagen i vinter då längtan tillbaka känns för stark.
 
Medeltidsveckan är speciell på så många sätt. Den är hemma, och en tillflyktsort långt bort på samma gång. Alla människor, vackra platser, dofter, smaker och musik gör att jag värms upp inuti av glädje och lugn. Jag hoppas vi ses igen, Visby.
 
 
#1 - Linnea

Men åh, fint!!