Monkey see, monkey do

"Schimpansen" - Augusti 2011 - Flytande tusch och kollage på kartong

Egentligen är det lite märkligt... att vi idag har så pass stillasittande arbeten att vi med jämna mellan-
rum måste samlas för att gemensamt motionera, något våra förfäder inte direkt behövde, eftersom dom sprang runt halva dagarna och jagade mammut.

Idag behövs det som sagt. På jobbet sitter jag framför en datorskärm (eller ritar) och fastän det är himla roligt så blir det ju stelt i nacken om jag inte kommer iväg till "Friskis". Nyss var jag på ett aerobicpass och YEAH va kul det var! Jag blir så inne i de danslika rörelserna att det känns som om kroppen rör sig på egen hand. Min hjärna släpper alla tankar och bara följer med. Någonstans känns det skönt att härma de rörelser som ledaren gör och att alla andra också härmar. Vi blir som en synkad grupp, en enda stor enhet där alla gör exakt likadant. Trots att jag annars är väldigt mån om individens frihet så tror jag att vi i vårt undermedvetna är flockdjur, som trivs med att höra ihop och att härma en ledare. Monkey see, monkey do. Vi är trots allt djur vi också.
#1 - Elin

Gillar dina tidningsbilder mycket :)

#2 - Junitjej

Det är kul med aerobics!!



Cool bild!

#3 - elina

Häftig bild! :)

#4 - Emma - fotograf och illustratör

Åh, vilken snygg! Den måste du vara stolt över! Och valet att göra en apa gillar jag mycket, de är ju så himla fina djur. :)

#5 - Emma

Kan inte annat än att hålla med... ibland är det skönt att smälta in i en grupp =)



Super fin apa, gillar när du målar på tidningspapper det blir jätte härlig känsla =)

#6 - Elin

Vad kul att du tycker om det jag skriver! Ibland känns det bara som det kommer blaj i bloggen - men första anledningen till att jag började blogga för fyra år sedan var också att hålla igång mitt skrivande (för då målade jag inte alls).



Och du har så rätt!! Eller din sambo kanske. Det är bara att börja och försöka. Och jag veeet ju egentligen det men precis som du känns det liksom för enkelt. Det är ju så mycket spärrar i huvudet på vägen som ställer till. Men det är ju bättre att skriva någonting än ingenting allls - ofta blir det inte så dåligt som man tror ändå. Och likadant är det antagligen med ritandet men där är jag inte lika förlåtande mot mig själv ;) Så nu tar vi oss i kragen! :)



Tack för peppet! Det hjälpte!



Kram

#7 - Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, Men åh så roligt! Var ska du börja jobba och när flyttar du hit? Säg till om du vill ta en fika och få en stadsvandring ;)

#8 - Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, Åhå vad kul! :)

Alltså.. nej egentligen inte. Det är väl det enda negativa med Jönköping. Man måste åka väldigt långt för att få titta på vackra saker ;) Det närmaste är väl Brahehus som ligger på vägen mot Gränna :)

#9 - Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, Haha nää... Jag har stått på kö för en trea i 1,5 år nu och det verkar bli längre än så... Nu vet jag inte om jag är intresserad av att hyra längre men att köpa känns också avlägset för till och med "skitlägenheterna" går högt bara för att folk har panik ;)

#10 - Mikaela Svarfvar

Wow!!! Shit va snyyyygg!!

#11 - LIIV - vanlig men unik

Har du ritat den där? :o Grymt duktig du är i så fall! :D

#12 - Jenny

gryyym bild!!

#13 - Jenny

sv: ja det är glass! :D jag gillar också den vänstra bilden mycket, hihi! men lite kul med olika redigering också :))

#14 - CAROFLINA.SE ♥ LYXIGA VARDAGAR ♥

Så söt blogg :)

#15 - Efraim

sv: Yay vad kul!



Ja det är askul när man liksom kan nå skaparna själva, får en att känna att världen inte är så extremt stor ändå.



Att lägga in raster i photoshop är enkelt! Du behöver en rasterbild i svartvitt (borde finnas att ladda ner nånstans, går säkert att skapa i PS men jag vet inte hur man gör. Jag har för mig att jag fick min på nån cd från ImagineFX). Sen lägger du rastret i ett lager ovanför bilden som ska skuggas och ändrar Layer mode till Multiply. Bilden syns nu igenom. Lägg till en Layer Mask på rastret och måla med penna om det ska vara skarpa kanter eller pensel om du vill ha mjukare övergångar. Fördelen med lagermask är att du kan flytta lagermasken till ett annat lager om du vill ändra rastertäthet eller liknande senare och du kan sudda genom att byta färg från svart till vitt eller tvärtom.

#16 - ANGELICA [foto&basket]

Gillar din blogg helmycket!

#17 - Helena

åh vad jag gillar din blogg :)

#18 - Bianca

Det här med gymmande är ju över huvud taget ganska underhållande. Särskilt folk som tar bil eller buss till & från gymmet och hade fått lika bra träning av att springa den sträckan.

#19 - L.I.N.N.E.A ♥ Photography

Allt bra idag?:D



KRAM

#20 - Jennifer Nilsson

Vad tycker du om skorna Jeffrey Campbell Lita Spike? :) Tyck till här http://jennifernilsson.devote.se/blogs/12540904/jeffrey-campbell-.htm#WriteComment

#21 - Ulrika

Åh du är ju för himla duktig! Insåg att jag inte svarat på din fina kommentar som du skrev till mig ett bra tag sedan. (http://ulrikaevakarolina.blogspot.com/2011/08/blog-post.html#comments)

Jag har inte riktigt några priser på mina tjänster ännu, utan då kommer vi fram till något om det blir aktuellt :) Om det inte dröjer ett tag förstås, för då borde jag fått igång firman min. Men hör gärna av dig om du fortfarande är intresserad!



Så gamla kära klassis, hur är det annars? Kram!

#22 - cammie

snygg! =)



Var gärna med i min tävling, du behöver bara användra din email:

http://tuschaa.blogg.se/2011/september/tavling-hos-tuschaa.html