2014 var sagornas år
Det här året har varit fantastiskt på alla sätt. Fyllt av magi Och jag har lärt mig så mycket. Det har fått mig att inse att jag själv kan styra hur jag vill ha det, och jag ska göra det som gör mig lycklig. Jag har fått umgås med helt underbara vänner och tillsammans har vi upplevt äventyr. 

I början av 2014 hade Disney's Frozen premiär, och den satte prägel på hela året. Jag blev så inspirerad och glad av den filmen. Den fick mig till och med att våga färga håret rött så småningom, och när jag och mina vänner gick på fantasybal var jag utklädd till karaktären Anna.
Jag lyssnar fortfarande nästan dagligen på soundtracket. Normal?
 
Hela början av 2014 var ganska tung, med mycket långa och svåra projekt i jobbet, vilket gjorde vardagen ganska trist och grå. En hel del ensamma hotellnätter på jobbresa blev det. Jag funderade mycket på hur livet egentligen borde vara, och flydde in i min egen värld. Men försökte också roa mig själv (och andra).
Alla möjliga humör... men man har inte roligare än man gör sig.
 
Det blev många utflykter till skogen under 2014. Jag vill tacka skogen, för att den gett mig en tillflyktsort när livet har känts stressat och komplicerat. Skogen har givit mig lugn och äventyr på samma gång. Både ensam och i sällskap med andra. 
Tack alla träd för att ni har lyssnat.
 
Jag slutade med hästar och ridning... och började med bågskytte istället! Ett intresse jag länge haft men aldrig tagit tag i. Många träningskvällar i skjuthallen har det blivit, och en hel del utflykter till bågskyttebanan också. Och finns det bågskytte på medeltidsmarknader måste man ju skjuta där också såklart ;)
Jag kanske inte ser coolast ut, men jag känner mig defintivt det! Hehe...
 
Sist, men inte minst, så åkte vi till Medeltidsveckan på Gotland. Något jag drömt om sedan jag var 16 år. det var de mest fantastiska 4 dagarna under hela året, och jag lever fortfarande på den känslan. 
Bästa gänget! Bästa semestern! Dit ska vi igen!
 
Hela året har verkligen varit fullt av utflykter och påhitt med bästa Elin och Therese. Och vi som hade sagt att det inte skulle bli mer än nån gång per halvår? Men när sagan och fantasin sliter i en, då är det bara att följa med. Vi har haft så grymt roligt tillsammans!
Sagosystrarna! En Mirkwood-alv, en Hobbit och en Lothlorien-alv. (Från Hobbitpremiären i december)
 
Jag blir alltid så sentimental vid nyår. Tänker tillbaka och tänker framåt samtidigt. Men jag ska verkligen glädjas den här gången! Det här året blev bättre än jag någonsin kunnat hoppas på, och jag har en känsla av att 2015 kommer bli ännu bättre!
Tack för allt! <3
#1 - ~ Gaiadóttir ~

Åh, så glad jeg ble av å lese dette og se bildene! :D Dette var også veldig fint sagt: "Jag blir alltid så sentimental vid nyår. Tänker tillbaka och tänker framåt samtidigt. Men jag ska verkligen glädjas den här gången! Det här året blev bättre än jag någonsin kunnat hoppas på, och jag har en känsla av att 2015 kommer bli ännu bättre!" Jeg tenker akkurat det samme :D <3 Ønsker deg et godt nytt år! Kanskje vi sees på et historisk marked? ^_^

Svar: Så fint att du också känner så! :)Jag hoppas verkligen att vi ses någon gång på en marknad eller liknande! Det är kul att det finns små alv-vänner lite överallt i världen <3
Lovisa

#2 - Andrea

Mysig årsresumé! Va kul att ditt år vart så lyckat :)

Är mäkta avis på dina skogspromenader, vet inte riktigt var man hittar sån fin skog här i Stockholm... Ghah.

God fortsättning!

Svar: Tack! Ja det var ett väldigt bra år.
Många av mina promenader har jag haft turen att att kunna ta här i närheten av där jag bor, men många andra har jag fått åka bil till.
Vi har utforskat skog utanför Västerås bland annat. Och så stannade vi till i Tivedens nationalpark när vi var på bilresa en gång. En annan gång upptäckte vi Ombergs Naturreservat. Skog is my life, haha! ;D

Tack detsamma!
Lovisa

#3 - Paulina

Verkar ha varit ett superår! :)

Svar: :D Det var verkligen ett bra år! Upp och ner självklart också, som alltid, men mest bra :)Hoppas du också hade det bra
Lovisa

#4 - Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Ser ut att haft ett händelserikt år:)

Svar: Ja det hände ganska mycket kul faktiskt :) Och så känns det mycket när man gör en sammanfattning såhär, annars hade jag säkert glömt allt och tyckt att det inte hänt nånting alls, haha!Hoppas du hade ett bra år du också, och att detta år blir ännu bättre! Kram
Lovisa

#5 - Cassandra

Så fina bilder och jättecool blogg :)

Svar: Tack snälla! :)
Lovisa

#6 - Anna ♥ FOTOMEDMERA - fotoblogg med inslag av musik, film, konst & vardag

Gillar skogsbilderna! Jättefina :) Kram!

Svar: Taack! Skogar är magiska, älskar dom! <3
Lovisa

#7 - Koffe - fotoblogg

Wow man kan ju riktigt fastna för dessa bilder. Verkligen sagolikt. Hoppas 2015 blir ett magiskt år :)

Svar: Va roligt att du tycker det! Ja, det var verkligen ett bra år, och nu hoppas jag att 2015 blir minst lika magiskt! <3 Hoppas du med får det underbart, fullt med äventyr!
Lovisa