När sagan känns långt borta...
Ibland är det alldeles för långt mellan filmpremiärer, medeltidsdagar eller träffar med sagokompisar. Vad gör jag för att stå ut? Hur behåller jag sagokänslan och magin i min vardag?
 
LYSSNA PÅ INSPIRERANDE MUSIK
Låt pampiga filmiska toner strömma ut från högtalarna eller i dina hörlurar. Dröm om äventyr till musiken från Sagan om Ringen eller andra episka melodier.
 
GE DIG UT I NATUREN
Hemliga och trollska träd
 
Gå på upptäcksfärd i naturen. Även om det mesta av grönskan är dött såhär i det grå november, så finns det mycket att titta på ändå. Vandra nya stigar som du inte vandrat tidigare, hitta älvornas små gömställen och klättra över trollens stockar och stenar
 
SJUNG EN SÅNG FÖR SKOGEN
Jepp. Det är jag, haha. Det spelar ingen roll om man är bra eller dålig på att sjunga. Träden lyssnar alltid.

För att utmana mig själv la jag ut en video när jag sjunger. Detta är stort. Jag sjunger aldrig offentligt. Hursomhelst, poängen är: SJUNG! Det är bevisat att sång lindrar stress och ångest. Det skapar lugn i kroppen. I kombination med alla trädens ljud är det en spännande upplevelse att höra sin egen röst. Den där dagen jag var ute hade jag en ekorre uppe i trädkronorna ovanför mig. Han tjattrade en aning upprört. Ehm.... 

LÄS BÖCKER OCH SE FILM
Behöver jag säga mer?
 
Dina favoritböcker eller favoritfilmer får dig alltid att glömma bort den tråkiga verkligheten en stund. För min del gör det inget att jag läst/sett dem hur många gånger som helst. Det är alltid lika bra! <3

TÄND LJUS
Inte mitt foto (hittat på Pinterest).

Många många ljuslyktor, blockljus, värmeljus, långa ljus... Förbättrar stämningen i vilket rum som helst.
 
FIXA HÅRET I FINA SAGOFRISYRER
 

Bara jag har en fläta någonstans i håret så känns livet lite mer äventyrligt. Jag kan inte riktigt förklara det, det bara är så. Flätor är magiska. Varför inte fläta hela håret?
 
SKAPA NÅGOT
Bilder från min Instagram
 
Gör något kreativt! Själv gillar jag ju som bekant att rita, men det kan vara vad som helst. Sy något, måla, klipp och klistra, gör musik, snickra ihop någonting... Det spelar ingen roll vad det är eller hur bra det blir. Det viktigaste är att hålla den kreativa sidan av hjärnan vaken :)
 
............
 
Det finns mängder av fler sätt för att behålla en sagokänsla och göra sin vardag mer mysig. Det här är några av mina tips. Har ni några bra idéer? 
#1 - Isabella - Szalai Fotografi

Mysigt inlägg, känner mig genast fylld med inspiration igen! :)

Svar: Tack, och åh va roligt, så glad jag blir att kunna inspirera :) Ha en fin dag
Lovisa

#2 - Vilja Lingonren

Alltså åh, vilket mysigt inlägg! ÄLSKAR sagor!

Svar: Tack! Ja visst är sagor och äventyr så underbart? Mer sånt i livet tycker jag :)
Lovisa

#3 - Malin

Vilka fina tips. Tror de kan pigga upp gråa novemberdagar :)

Svar: Tack! Ja jag hoppas det! Man behöver sånt i det gråa mörkret. Men idag skiner solen iallfall!
Lovisa

#4 - Sanne

Men ååh! Mysigaste myslistan! :D Det gäller att hitta stjärnstoft i vardagen, även om den väldigt ofta kan kännas grå och monoton! Ligger hemma och är sjuk idag, ska banne mig ta och rita nåt idag! Tack för inspirationen, Lovisa! ^^

Svar: Åh va glad jag blir att jag kunde inspirera lite! :) Krya på dig, och hoppas det blir en mysig tecknarstund för dig.
Lovisa

#5 - Linnéa Petersson

Va fint du sjöng! :D
Och va lik du var Lagertha från Vikings på den andra bilden av dom med flätan! :O Jätttefint!

http://www.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=lagertha&term_meta%5B%5D=lagertha%7Cautocomplete%7C0

Svar: Åh tack så mycket! Och tack igen! :D Jag har inte sett Vikings, brukar du kolla?
Lovisa

#6 - MATILDA

Så himla bra tips! :D

Svar: Va kul att du tycker det! :D
Lovisa

#7 - Amanda-fotoblogg

Sjukt fina bilder!!

#8 - Therese ↣ miaulin ↢

Alltså, HUR dålig är jag på att kommentera båda era bloggar? Har läst detta flera gånger för att det är så himla mysigt :D <3 Vill typ printa ur hela och sätta upp på väggen ^^

Svar: Men fina, inte ska du känna så! Jag suger på att kommentera bloggar, men läser både din och Elins HELA TIDEN (även när ni inte har uppdaterat på ett tag, så går jag in och läser gamla inlägg bara för att minnas och för att det är mysigt.)
Åh va fint att du tycker om det här inlägget <3
Lovisa

#9 - Ninni

Du sjunger jätte bra! Jag hade velat lyssna på hela låten när du sjunger. Väldigt behagligt att lyssna på :)

Svar: Men åh, tack snälla! Nu blir jag generad... heh.. Jag kan tyvärr inte hela låten, haha.
Lovisa