Midsommarfirande med mor och far
Det blev en väldigt mysig och ganska lugn midsommar hemma hos mina föräldrar. Halva släkten skulle egentligen ha kommit, men de fick förhinder, så det blev "bara" (haha) jag som kom. Men vi firade för fulla krafter ändå, vi tre!
 
Mamma och jag cyklade ut på blomsterjakt. Det var inte helt enkelt att hitta, för mycket var redan plockat, men tillslut hittade vi av alla färger vi ville ha. Genom lerig skog och längs vägkanter knatade vi. Det fanns till och med smultron! Inte särskilt goda, men ändå! 
 
Hemma sorterade vi blommorna. (Mina föräldrars hus är just nu täckt av en färgglad byggnadsställning pga takbyte. Den är som en enorm klätterställning. Jag var frestad att klättra. Jag klättrade. Det var kul.
 
Sen pyntade vi midsommarstången! 
 
Praktfullt! Eller hur? :D
 
Och för att visa våra släktingar (som inte är från Sverige) hur en riktig svensk midsommar går till, så var vi såklart tvugna att göra en film när vi dansar Små Grodorna. Haha. 
 
Mamma hade gjort fantastisk god mat och fika! Bästa föräldrarna, det blev en riktig toppenmys-midsommar! <3
#1 - Agnes

Är det bara jag eller har inte ditt hår blivit jättelångt helt plötsligt? Om man jämför med headern typ? Jättefint! Skulle också vilja växa mitt lite snabbare... Har du något tips eller hemligt knep som du tagit till? :)

Svar: Haha! Jo men det har nog växt en del. Nu har jag dock klippt det lite igen pga slitet som fan.Tips vette sjutton... Mitt hår växer som ogräs trots usel kvalitet. Men klipp dig max en gång i halvåret, och då så lite som möjligt, så borde det lösa sig, haha
Lovisa

#2 - Maria -to make each day count

Älskar den lilla midsommarstången!!! ;)

Svar: Haha! Tack! XD klart man måste ha en, även om den blir liten.
Lovisa