Ett bågskyttekoger får en ny stil
Nu har jag varit bågskytt i ungefär ett år, och det var väl på tiden att jag skaffade mig ett eget koger för pilarna. För en billig peng fick jag köpa ett mindre ungdomskoger av min tränare. Det var aningens för kort, och jag kände att det här med fransar inte riktigt var min grej, så jag började klura på en uppdatering.
 
- På ett enkelt sätt förlängde jag kogret nertill. Jag sprättade upp den gamla sömmen, sydde på en extra bit mocka, och sen satte jag tillbaka bottenplattan.
- Fransarna klippte jag av, och limmade sedan fast en bit mocka över skarven, för att matcha det nya nederstycket.
- Avslutningsvis limmade jag fast lite päls i öppningen på kogret. Dels som dekoration, men också för att inte pilarna ska skramla för mycket när man rör sig.
 
Kogret blev helt okej tycker jag. Det får duga så länge :)
Jag håller på med ett sidokoger också, som jag gjort helt från grunden, men det är inte riiiktigt färdigt än.
#1 - Elin [ n e v n a r i e n ]

Så himla ballt att ha ett ryggkoger på sig när man tränar!! :D :D

Svar: Premiär ikväll! Vi får se hur det går, haha! Jag kanske inte ens når pilarna! x'D PINSAMT isåfall
Lovisa

#2 - Elin [ n e v n a r i e n ]

HAHA! Det hade vart så komiskt xD Du får berätta hur det käns! :D Var också på bågskytte idag - sköt första gången på 18m och kände mig som Robin Hood xD

Svar: Yeeah!! Härligt! Nu du, nu får man passa sig för dig!Recension av ryggkogret: lätt att nå pilarna, jag kände mig supercool, MEN det va skitsvårt att få tillbaka pilarna sen, haha. Fick använda spegel :P
Lovisa