Den tyckte inte om mig

I morse på joggingturen blev jag "attackerad" av en arg liten mops. Eller ja, jag tror att den var arg iallafall, för den sprang runt runt mig och grymtade/morrade. Svansen viftade inte. Men mopsar grymtar ju jämt haha, och svansen är ju liksom slickad i en knorr (kan dom ens röra den?). Så den kanske var jätteglad att se mig, vad vet jag, men den uppträdde iallafall som en ilsken liten gris.
#1 - Alexandra Alexandersson

Sv: tack :) ja visst är det sorgligt va kassa designer det är på de flesta. Ännu värre är det att en del i toppen snott andras bilder och använt. Illa illa :D

#2 - Jenny

Vilken fin teckning! Mopsar är så söta. :3



svar: Tack! :) Jag håller med dig, konstnärsmaterial är bland det roligaste som finns. Det är också det som jag tycker är roligast att lägga ut pengar på. ^^



Kram

/Jenny

#3 - Leia ♥

Så fint ritat! :O

#4 - Anonym

O vilken liten sötnos! Jag tror absolut att han var glad att se dig och ville leka med dig. Kram

#5 - Ensamma mamman

O vilken liten sötnos! Jag tror absolut att han var glad att se dig och ville leka med dig. Kram

#6 - Anonym

Jag har klippt mig. Vad tycker du om det? :P KRAM

#7 - Elin

så söt!

#8 - Donkey

Hahaha xD, älskar dina teckningar :) Ger mig så mycket inspiration xD

#9 - Elin

tack!! :D

#10 - M

sv: de va så lite så ! och tack så jättemycket själv! :D haha jo det krävs rätt mycket tålamod för sånt ;)

#11 - Jenny

svar: Tack! ^^ Jag ska börja klura på några inlägg. ;) Sedan ska jag förstås fortsätta rita en massa! Jag har tyvärr inte haft så mycket tid över den senaste veckan, men nu ska det bli nya tag, både vad gäller bloggen och tecknandet! ^_^



Kram

/Jenny

#12 - Alexandra Alexandersson

Sv: haha jag kan se hundra saker minst. Men framförallt, måste jag nog klaga på mig själv för att jag var lat och använde "photoshop-gräs" och en klassisk photoshop-bakgrund. Då får man ett mer fejkat tråkigt, livlöst resultat som jag inte alls är nöjd med. Färgvalen blev inte heller som jag tänkt. Jag önskar jag hade lite bra markers, tror det passar så mycket bättre för barnboksstil än photoshop. :) Men det är faktiskt rätt intressant att höra vad illustratörer tycker om sina egna verk :) Du får gärna kommentera vad du tycker om dina verk också! :D Alltid kul att läsa.

#13 - Elin

Haha, den var nog bara glad :) det är mopsar för det mesta ;)



Väldigt fin illustration!

#14 - [Foto & Vardag]

supersöt =D

#15 - Maja

Nøffade den?=)

#16 - Josefina

Å, jag vill ha en mops. Jag tycker de är så grymt söta!



:D

#17 - Anonym

Mopsar är coola små saker

#18 - Ebba

Bilden liknar en av mina kompisars hund. Men jag tror nog inte att det är så stor chans att det var den du stötte på! :)

#19 - MaryCaroline

Haha, mopsar är ju som grisar. Ska man ha en mops eller en minigris? Ingen större skillnad kanske, haha.

#20 - Isabelle

Jag tror snarare att den var glad, eller busig. För jag har aldrig sett en arg mops. Vet inte ens om de kan vara arga, haha! I alla fall kan min lilla mops inte det, och inte hennes släktingar heller, hihih :)

#21 - Ida We

Haha, kan se scenariot framför mig xD Jag tycker att mopsar är jättesöta! Love them ;)

#22 - Sara ★

haha kul och grattis till första sidan! :D

#23 - Emma Nordgren - FOTO

Småhundar är oftast, inte alltid, mera aggressiva än stora hundar. Just den här mopsen var kanske inte det, men det är vanligt. Mycket av det har o göra med att deras ägare inte liksom bryr sig att säga till hunden, "den är ju så liten o söt o kan ju aldrig skada någon". Självklart finns det aggressiva stora hundar också, men det har nog nästan alltid o göra med hur ägaren har tagit hand om hunden.

#24 - bella

Söt bild!

Mopsar kan vifta på svansen så jag tror inte att den var så glad men inte arg, den kan ha trott att du var på mopsens "plats" dom kan vara lite beskyddande.. :)

#25 - Emma

Pöh, mopsar är söta. Synd att den var arg!

#26 - Michaela | foto, vardagsliv och design

va söt! :D

#27 - ladymuffin :)

söt bild :)

#28 - sara

vilken gullig teckning!

#29 - Malin

Vad roligt att du är på startsidan idag! :-) Mopsen är jättesöt.

#30 - Tina

Haha söt :P

#31 - filippa

hih. rolig hund va. den påminner lite om min senaste bild i min blogg .) fast min hund där var nog mer arg på en fluga :D

#32 - bella

sv: Precis! Såg en debatt med aschberg om "kamphundar" och dom som inte tyckte om såna hundar sa att småhundarna skulle få göra vad dom ville, helt sjukt!

Cesar millan är min förebild :) han är awesome

#33 - Jossan

Nämen vilken söt mops :) Duktig du är på att rita, den blev ju jättebra! :)

#34 - Isabelle

sv: Jag har nog aldrig upplevt min mops som vaktig. Och om hon tycker att nått är fel så skäller hon. btw. Mopsars skall är världens sötaste! Det är så dovt och kommer verkligen från magen och man ser verkligen hur de tar sats för varje "voff". Hihih :')



Tack så mycket , det är verkligen skönt att hitta nån som håller med mig. Haha!



Jag gillar verkligen din blogg, så den kommer jag kika in på ibland. Bara så du vet! ;)

#35 - Anonym

snygg blogg

#36 - Junitjej

Så snyggt tecknat!

Ibland skulle man vilja veta vad en hund tänker.

#37 - yasmine modell fru och mamma

stackare.

snyggt tecknat

#38 - Maria

vilken fin teckning! haft en bra dag? :D

#39 - fine

haha, det är väl klart att de kan vifta på knorren, det är ju så de viftar på svansen! Och mopsar är så fruktansvärt sällan arga, så den var säkert superglad men såklart det det ju låta som att de inte är speciellt nöjda när de grymtar och står i :D

#40 - Jenny

Åh, såg precis att du är på startsidan! :D Grattis!



Kram

/Jenny

#41 - Marina

Så fin teckning! Jag älskar mopsar.

#42 - Emilia

va söt :D

#43 - Trees

Naaw vilken söt bild:)

#44 - Josefine

fin bild! haha, låter lite kul att du blev attackerad av en liten mopps! haha :D

#45 - Michan

Vilken söt =)

#46 - Sandra

åh vilken söt! :)

#47 - Jasmine

Söt bild. :)

Kram

#48 - E

fin bild!!:D

#49 - vennie

jätte fin bild ;)

#50 - Emma

hahahahahaha, en aggresiv mops :P måste vara sällsynt! Min mops är den goaste som finns! Och jo, dom kan vifta på knorren ;)

#51 - JOSEFINE NYBERG - FOTOBLOGG

Gud vilken fin! Jag vill så gärna ha en mops :)

#52 - Anonym

otroligt duktig du är!! :D

#53 - TOVE GUSTAFSSON

WAAH ja älskar mopsar! så söta! Duktig du va på att rita föresten!

#54 - Emma

Jag har en mopskille här hemma, det går inte att ta miste på när han är glad att se någon, han håller på att krypa ur skinnet och "skriker" av glädje haha..Jag undrade om det finns någon möjlighet att be dig teckna en bild av min mops Ozzy om jag skickar en bild?Hade vart kul att ha, och bilden du har gjort är så fin..Mvh Emma

#55 - Emma

Haha XD Dom är så söta!

#56 - Moa

Superfin bild!



Allt bra med dig?

#57 - fredrica

du ritar sjukt bra! :D

ritar du av kändisar?

Kram!

#58 - Elinor

mmmmm....MOPPSAR: Naaaaw dom är söta. Men fula ändå.

#59 - Elinor

mmmmm....MOPPSAR: Naaaaw dom är söta. Men fula ändå.

#60 - Cillan!

Oj, oj, oj!!!

Det där teckningen var ju supersnygg..

Du kanske skulle bli konstnär eller vad det nu heter! ;P



Ha det gött!



#61 - Hanna

Jag tycker mopsarna är söt-fula, på ett positivt sätt. Man kan inte annat än bara le då dom "nöffar" runt....

#62 - Caroline

nä gud va sööt, mopsar är så gulliga hahaXD Vad duktig du är, du skulle inte vilja teckna av min lilla pudel!



hör av dig, kram

#63 - beccis

haha, jag hatar lösa hundar som springer efter när man tar en joggingtur. där jag brukar springa går nämligen alltid fullt av hundägare med sina okopplade hundar. respektlöst!

#64 - hanna

allt bra?=)

#65 - Bells

Hahah, ja det är ju svårt att veta med djur vars svansar in kan vifta ;) Fin bild! :D Har du ritat den? :o

#66 - VeRoniKa <3

fint du ritar!

#67 - Sophie

Grattis till inlägget på första sidan!! :)

#68 - emelie

#69 - emelie

Bra målat !

Moppsar är så söta (:

#70 - Malin

haha den ville nog bara leka med dig!

#71 - Marina

Mopsar är söta. ser att du gillar att rita, det gör jag oxå. Fint ritad mops du gjort:=)

#72 - Linn

Vilken fin bild.

Nog kan dom röra på svansen, men det är ju fortfarande ihopknorrad.

Jag älskar mopsar. (:

#73 - Arrie

den verkade lite otrevlig :(

#74 - Ma

Vilken söt teckning av en mops. Om den var arg eller inte. Kanske förvånad och ville visa att här är jag. Vad vet jag. Men småhundrar kan vara lite luriga och stora hundar har man mera respekt för. Ha en bra kväll...

#75 - AnnaMee

Åh, så söt! :)

#76 - Sofia

Haha xD söt bild! :)

#77 - Alicia & Tove

vad fin!

#78 - Stefanie

Mopsar som är så söta!

#79 - Lice<3 och Nin:)

Våra kusiner har en gullig liten mops vid namn Oskar så därför vet vi lite saker om rasen. Bland annat att mopsen inte kan vifta på svansen, om den är upprullad som du uttryckte det betyder det att den är glad. Om den hänger är den tvärtom ledsen!

Oskar brukar inte "grymta" utan skälla som vanliga hundar:D



http://sprallice.blogg.se

http://photobyninaa.blogg.se



Hej hopp!

#80 - Felicia ♥

vilken söt bild :D

#81 - Sessan<3

Haha, älskar mopsar dom är ju jättegulliga! :D

#82 - S

Du är bra på att rita =;)

#83 - Lajl

haha men va sa ägaren då?



o ja de låter ju som små grisar. hörs som de inte kan andas =( men söta är dem, som in i.