Creepy Christmas

"He sees you when you're sleeping, he knows when you're awake..."
Idén till bilden fick jag förra året, när jag lyssnade på texterna till olika jullåtar. De går att göra om till rena skräckbilderna, haha. Åh vilken fin julbild! Men vänta...det är nåt som inte stämmer...
(Klicka på bilden för att se en större version)

Idag är det första advent och här hemma har vi tänt ljus, pyntat, lyssnat på julsånger och bakat lussebröd. En riktigt mysig adventsdag med andra ord! ^_^ Inte så creepy som i bilden, haha.

#1 - Karin

Hej!

haha, jag tycker du lyckats riktigt bra! Lillpojken ser ju rädd ut! :)

#2 - Alexandra Alexandersson

hehe, det påminner mig om den här: http://trailers.apple.com/trailers/independent/rareexportsachristmastale/



SV: hehe va kul att du tycker om den störda humorn! :D

#3 - leopardia

klart cool!

#4 - Emma - fotograf och illustratör

Ne men usch då. Undrar just hur de stackars barnens julafton blir när tomtefar kommer hem till dom...ho ho ho...haha, kan ju bli en dålig skräckis! :P Otcäk, men fin bild! :)

#5 - Elin

Hahaha! Julen fick plötsligt en helt ny innebörd :D creepy! Tycker om bilden mycket! Fast jag annars är lite mer gulligull när det gäller jul ;)

#6 - Neha

Älskar bilden/teckningen

#7 - Alexandra Alexandersson

SV: haha yes! Hehe, ja du får be om royalties ;) Jag vet inte om jag vill se den eller ej faktiskt, det e så sjukt så det nästan är läskigt hehe :)

#8 - Andrea Femerstrand - Illustratör

Oh haha va cool!

Diggar verkligen bilder som e småcreepy/söta :)

Har för mig att det finns nån gammal b-horror som heter Satan Claws, påminner mig om den hehe.

#9 - Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

helt fantastiskt underbar bild!!

#10 - Alexandra Alexandersson

Du blev veckans blogg inne hos mig! :D

#11 - Neha

Tack så mycket Lovisa:D

#12 - Elin

Sv: Ja, för det värsta är ju verkligen när man inte vet vaaaad man ska rita. Eller i alla fall för mig. Och så blir jag arg på mig själv för att jag är så enkelspårig ;) Men det är jag och mina pinup-tjejer - jag börjar förlika mig med det :)

#13 - Peter "Norrland"

HAHAHA!! Underbart!! Du är grym ;)

#14 - Anna

haha läskig men smart bild! ;)