Torsdagstema: Skräck och fasa
Snabbmålad med promarkers och pigmentliners
 
Dagens tema har bestämts av Bokkei (hitta länkar till fler bidrag på hennes blogg) och temat är alltså "Skräck och fasa". Min spontana tanke blev såklart spindlar! Jag är rädd för otroligt många olika saker (hissar, fåglar, att vara uppochned, höjder, alla sorts insekter, zombies, spöken, våldtäktsmän m.m. JA jag är en tönt) men spindlar känder som en rolig grej att rita. Det är ju egentligen en ganska onödig sak att vara rädd för, eftersom de är så små och här i Sverige helt ofarliga... meeeen... Isch alltså, dom är äckliga och jag får spatt så fort jag ser en. Jag var tvungen att googla "Husspindel" innan jag ritade bilden, eftersom det bor såna i mina föräldrars källare... Huuuhhh... inga trevliga bilder ;P Testa själva!
#1 - smäm

Jag veeet. Dom är så läskiga. Fin bild :)

#2 - Mia

Åh jag som älskar insekter och spindlar! Men det finns ju faktiskt giftiga spindlar så en viss respekt för dom är ju alltid bra att ha :) Mina favoritspindlar är hoppspindlar, för de har så stora ögon och ser så himla snälla ut ^^

Svar: Whaaat?? Gilla insekter? Huuhhh.... Men men, vi är ju alla olika. Ja giftiga spindlar ska man akta sig för. Finns det mycket såna i Japan där du bor nu?Jag googlade hoppspindlar, dom såg ganska snälla ut, i jämförelse med andra iaf.

Häftig torsdagsbild du gjort! Kollade på videoklippet också, från Creepshow men jag fattade liksom inte grejen... vad va det som hände egentligen?
Lovisa

#3 - Anonym

Jag är skit rädd för kokta kräftor. kokta alltså. kräftor. jag är också en tönt isåfall.

Svar: Välkommen i tönt-klubben! Men att va rädd för kokta kräftor va nytt för mig ;) Aldrig hört förut, hehe.
Lovisa

#4 - Koffe

Vilken trevlig spindel, som säger hej. Inte alla som gör!

Svar: Hehe ja den här va snäll. Han heter Nils ;)
Lovisa

#5 - Maria

Ok, jag är visserligen inte såå rädd för spindlar men husspindlarna brukar vara ovanligt stora. Så de gillar jag INTE. Uscha mig. Bra tecknat.

#6 - Art By Tina - Konst & Fashion

Spindlar är fan asotäcka. Jag hade nog inte ens kunnat förmå mig själv att måla en...

#7 - LADY THIRTY

spindlar är SÅ läbbiga! snygg bild!

#8 - majamyra | tired parents and happy kids lives here

Hon ser verkligen rädd ut! Spindlar är inte kul, jag håller med.

#9 - Anna

Ja fy, de där husspindlarna är verkligen läskiga! Hur hanterar du dem? Vågar du slå ihjäl dem?

Svar: Hehe jag hanterar dem inte alls, dvs. jag ber någon annan ta bort dom, eller så undviker jag rummet där den finns. I krissituaioner (om jag är ensam och den kanske är i sovrummet) så kan jag ta en plastburk och sätta ovanför den. Sen tar jag en kartongbit och skjuter under burken, så att jag kan lyfta upp den och släppa ut genom dörren. Huuhh, hemska tanke, men måste man så måste man :P Att döda dom skulle jag aldrig klara!
Hur gör du själv?
Lovisa

#10 - Märta Lindqvist

Nämen fi fan, HOPPspindlar, ni hör ju. Man går där i godan ro så kommer ett sånt storögd vidunder HOPPANDE rätt i ansiktet på en!?!
Jag vet, bara min egen skräckfantasi men nog låter det läbbigt, med hoppande spindlar. Det räcker gott och väl att de kliver fram i sakta mak på sin aonaturliga ÅTTA ben och tittar med sina sjukt många ögon!
:D Brr..

#11 - Jennifer Nilsson

Usch, håller med dig! Fy för spindlar! Dock väldigt snygg gjord :)

Svar: hehe I know, otäcka djur! Tack för att du gillar min bild :)
Lovisa

#12 - komig

haha skön bild

Svar: :) Tack!
Lovisa