Hova Riddarvecka!!!
Bästa dagen på länge! Igår åkte jag, Elin och Therese till Hova Riddarvecka! Det blev en heldag, precis lika underbar och fantastisk som jag hade föreställt mig. Nej, bättre. Nu har jag mer eller mindre bestämt mig också: nästa år blir det Medeltidsveckan på Gotland! Älskar medeltidskläder, historiska miljöer och... ja allt.
En rolig marknadsförsäljare som anklagade mig för att ha varit ute på galej kvällen före, så han tyckte jag behövde salta karameller (WTF liksom?)
Musiker vandrade omkring och spelade tidsenlig musik.
 
Therese och Elin bland svärden. Dessa svärd...!!! Ville ha alla.
 
Vi träffade bödeln, en röd Gandalf och tittade på när smeden jobbade.
 
Jag köpte snyggaste väskan! 
 
Vi tittade på lite knasiga gycklare också :)
 
Och såklart tittade vi på tornerspelet, det heter ju Hova Riddarvecka av en anledning. Tornerspelet är nog det roligaste och häftigaste jag sett i hela mitt liv! (Elins bilder från tornerspelet)
 
Efteråt fick jag klappa riddarhästarna! Lycka!
 
Åh, jag lever inte riktigt i verkligheten ännu efter den här underbara dagen. När jag vaknade imorse trodde jag att allt hade varit en dröm. Nu ska jag börja planera min klänning inför nästa sommar :) Och så ska jag se om jag inte kan klämma fram en teckning också, blev skapligt inspirerad av allt vackert jag såg igår.
 
 
 
#1 - TIDSTJUVEN

Så himla kul det ser ut! :D

Svar: Ja det var verkligen en jätterolig dag! :)
Lovisa

#2 - Elin [ n e v n a r i e n ]

Är så glad att ni var lika lyckliga som jag över gårdagen! haha! :D <3

Svar: Självklart! Bästa dagen ju! :D
Lovisa

#3 - Therese

Ja, så bra dag! Gillar att alla tre bombar internet med riddarvecka :D Gotland måste det bli nästa år helt klart! <3

Svar: Hehe, eller hur ;) Ja absolut! Jag har redan börjat planera! Och kanske får jag med mig min karl också. Då ska jag sy såna där snygga pösiga byxor till honom. Han kommer vara hetast ;D
Lovisa

#4 - Linnéa

Åh va glad jag blev när jag läste att det blir Medeltidsveckan på Gotland nästa år! :) jag och mina sysslingar har varit där många år nu och ska nog fortsätta med det :) Jag kan verkligen säga att det slår allt!! :)

Svar: Åh va roligt! För det verkar verkligen jättekul. Brukar ni klä ut er på nåt särskilt sätt då också?
Lovisa

#5 - Jennifer Nilsson

JAG ÄLSKAR VÄSKAN!!! :)

Svar: Hehehe tack, det gör jag med!! ;D
Lovisa

#6 - Double Up - Malin & Lina

fina bilder, det såg roligt ut dedär!

Svar: Tack! Ja det var verkligen en jätterolig dag :)
Lovisa

#7 - Linnéa

Sv: Tyvärr så klär vi inte ut oss efter som att vi inte har hittat dom rätta kläderna, för att vi inte har råd eller kan sy.. x) Men jag skulle jättegärna ha medeltidskläder om jag fick chansen! :)

Svar: sv: Ah, okej. Det behöver faktiskt inte bli så dyrt, går att sy en outfit av billig lakansväv i bomull eller linne. Och det finns enkla mönster att lära sig på nätet. Här är ett tips: http://www.femuglor.se/files/utrustning.pdfDet är en länk till en pdf med mönster och bra tips :)
Lovisa