Torsdagstema: Ljus
 
Lite snabbskissad i Photoshop, med en återanvänd bakgrund jag gjort tidigare.
 
Äntligen är jag med på torsdagstemat igen! Denna veckas tema är "Ljus" och vad passar då bättre än en ljusalv?
Fler torsdagsbilder hittar du bland kommentarerna hos Smäm.
#1 - Smäm

Jättefint :)

Svar: Tack så mycket ^_^
Lovisa

#2 - Art By Tina - Konst & Fashion

Klart temat ska illustreras med en ljusalv!

Svar: :D Ja men ellerhur!
Lovisa

#3 - louice

jättefin :D

Svar: Tack så mycket!
Lovisa

#4 - Jennifer Nilsson

Otroligt fin bild :D

Svar: Tack snälla :)
Lovisa

#5 - Elin [ n e v n a r i e n ]

Den är såååå fiiiin!

Svar: :D tack!
Lovisa

#6 - HEDVIG

åhh du är SÅ duktig!! älskar verkligen hur du gjort ljuset i bilden!

Svar: Tack! Va roligt att du gillar den :) Och särskilt kul med berömmet för ljuset, för det kämpade jag med!
Lovisa

#7 - Clara

Jag älskar dina bilder, de ser så mysiga och sagoliknande ut!

Svar: Åh tack snälla! Bästa betyget man kan få ju!
Lovisa

#8 - Martina [Eluminél]

OMGOMGOMGOMGOMGOMG!

ÄLSKARÄLSKARÄLSKARÄLSKARÄLSKARÄLSKAR!!

Hur fan får du det se så slätt och fint ut?
Mina bilder i datorn looks like crap!

Give me those skillzzzz!

Svar: :D tack så mycket, va roligt att du gillar den!
Eeh...slätt och fint? :P
hmm... jag målar ju med wacomplatta. Har ställt in så att penseln är tryckkänslig både på storlek och på opacitet. Då blir det lite mjukare. Jag testade även denna gång att göra allt i gråskala först innan jag lade på färg. Färglagren hade jag ställt in "Multiply" på. Vet inte om du hänger med i min svamliga förklaring men men, haha
Lovisa

#9 - Martina [Eluminél]

Haha! Hänger med:) men ritar inte i Ps eller så. För svårt för mig...

Har också en Wacom, bästa påhittet! Men är sämst på digitalt verklige :((

Det därmed gråskala först har jag faktiskt aldrig gjort.. Kanske ska pröva..?

Svar: Det är lite trixigt med wacom, så det är mycket övning. Jag hade turen att få gå kurs i skolan med att rita på det sättet, men det var en enorm omställning från att rita vanligt. Att titta upp på skärmen och inte ner på "pappret och pennan" va sjukt svårt! :PMen jag har ju sett bilder på din blogg att du målar digitalt? Det ser ju jättebra ut! Och vilket program använder du?
Lovisa

#10 - Martina [Eluminél]

Jag har verkligen noll problem att kolla på skärmen, tycker det är bättre ( haha)

Mitt största problem är att hitta bra sätt att göra lineart på, då jag vill använda mig av lineart så att säga. Försökt göra det i PS eller Illustrator och sedan flyttat filerna till mina andra program Corel Painter 11 och Autodesk Sketchbook PRO. De är de jag använder för tillfället.

Men jag vill få lite sådana resultat som du fått på kläderna på alven, inte helt slätt men liksom... ja, tillräckligt smudge men inte för mkt eller för lite, det går ibland, men sen så failar jag någon annan stans, haha!

Jag börjat mkt med svart vitt bara för att lära mig det, färg är ju generellt svårare digitalt, ska försöka mig på det senare...

Och SÅ bra är inte mina digitala bilder, haha! Denna du gjort här är guld alltså <3 Sjukt najs!

Svar: Haha ja man är ju olika!
Mm jo, lineart gör ofta att det blir krångligt att färglägga tycker jag. Det är snyggt men jag har inte lärt mig hur man gör på ett bra sätt...
Därför skissar jag löst med genomskinlig svarti PS, och skuggar också svagt, precis som när man gör en blyertsteckning. Färgen läggs ju på sen med multiply.

Okej, jag har inte testat de programmen. Det kanske jag ska göra? :)

Jag är helt amazed av alla dina illustrationer ju!
Lovisa

#11 - Amanda

Så fin!

Svar: Tack så mkt!
Lovisa