Åtta hundar begravna
Miljoners miljarders streck kändes det som... Stilen är inspirerad av tecknaren Edward Gorey och motivet hämtade jag ur en dröm jag drömde häromnatten. Creepy fantasier jag har eller vad? Ibland förstår jag mig inte på min hjärna... Hursomhelst är jag ändå nöjd med bilden, jag tycker den blev rätt så rolig :)
#1 - louice

min hjärna kan också va lite konstig iblandXD har väldigt konstiga drömmar.
Jättefin bild! :)

#2 - Emma - fotograf och illustratör

Hua, vilken rys-känsla jag fick när jag såg teckningen. Men ju mer jag tittar på den, desto mer komisk blir den.

Kul idé att föreviga sina drömmar i bilder! :)

Svar: Hehe ja det är nog både lite creepy och humor i den här bilden. Den är rätt så knäpp :P Sjukt rolig att göra faktiskt!Dt är roligt med drömmar. Nu längtar jag efter en sån där knasig dröm igen så jag kan måla något minst lika knäppt! ;D
Lovisa

#3 - Johanna

Hej Lovisa!

Jag heter Johanna och jobbar på Barnebys.se, en hemsida där vi samlar alla auktioner på ett och samma ställe.

Jag gillar din blogg och vill höra om du kanske skulle vilja vara med på vår Blogglista. Du får då en länk av mig att klistra in på din blogg vilket gör att du även dyker upp på vår hemsida, barnebys.se. På detta sätt driver vi trafik till dig och vise versa.

Är detta något du kan vara intresserad av får du jättegärna kontakta mig för mer information eller frågor.

Kika in blogglistan kan du göra här: http://www.barnebys.se/blogglistan.html


Vänliga hälsningar, Johanna

#4 - emilia

åh va coolt, gilalr sån här teknik men har aldrig tålamod själv haha

Svar: Tack, va kul att du gillar den! Ja du, det var verkligen tålamodsprövande... Inte likt mig att orka, haha.
Lovisa

#5 - Nicole

Oj, läckert! Jag är själv väldigt förtjust i Gorey så jag kände igen stilen direkt. Har du läst The Gashlycrumb Tinies, en helt bisarr ABC-bok han gjort, om man nu gillar det lite mörka och otäcka förstås:)

Ja du är grymt duktig också får jag väl tillägga!

Svar: Tack så mycket! Ja jag älskar den boken! Den är så störd och underbar, älskar sånt! :D
Lovisa