Hundvalpar och kortspel i solskenet
Förra helgen, dagen efter den dimmiga dagen, hälsade vi på ute på landet hos Mickes föräldrar. De driver en hundkennel! Hur bäst är inte det? Fri tillgång till hundvalpar!!! :D
 
Rasen heter Tervueren, kallas ibland för belgisk vallhund. Så himla söta valpar! Som små nallebjörnar.
 
Vi hjälptes åt att bära valparna in och ut till valphagen och jag dog flera gånger om för de var så gosiga!
 
När vi inte kramades med valparna så åt vi god mat och spelade kort tillsammans ute i solskenet. Det var ju dessutom Mickes födelsedag, så tårta och glass blev det också.
 
Koncentrationen när man blandar kort! Haha! XD
 
En jättehärligt dag!
#1 - Norah

Men halledooosingen då! Tervar är ju verkligen hur fina som helst. Gillar hundar som är nallebjörnar som små och sedan växer upp till ståtliga, vackra bestar. ;) (talar inte aaaalls av egen erfarenhet, hehe)

Svar: Ja det är vackra och ståtliga hundar. Men bäst som valpar ;) Jag tycker de är lite läskiga som vuxna. Litar inte riktigt på min svärmors vuxna hundar, och det känner dom ju, så då skäller dom en massa på mig, morrar och blir rädda.
Ja du menar Iso? Verkligen fin hund du fått tag i! Ser precis ut som Ghost i Game of Thrones!
Lovisa

#2 - Louie

men gud så söta!

Svar: Ja visst är dom?! :D små fluff
Lovisa

#3 - Sanne

AAAAH vad söta!!!! Sno hem allihop! ;) De blir underbart vackra som fullvuxna också!

Svar: Hihi jaa dom är helt underbart söta!! Ja väldigt ståtliga som vuxna. lite läskiga dock tycker jag men jag e en fegis ;) Du får köpa en ;) nejrå du har väl fullt upp med din lilla gosing. Så himla fin är den, din vovve
Lovisa

#4 - Emma - fotograf & illustratör

Men åh vilka sötnosar! Vi hade en schäfer/tervueren när jag var liten. Hur söt som helst som ung, och väldigt vacker som vuxen. :)

Svar: Ja visst e dom? Åh, va mysigt, hade ni? Vad hette den? :)
Lovisa

#5 - Emma - fotograf & illustratör

Tanya. ♥

Svar: Åh, fint! <3
Lovisa

#6 - Norah

Förstår att du tycker de är lite läskiga! Det syns ju att de härstammar från vargar liksom, till skillnad från typ cocker spaniels och sådär.. ;)

Ja, Isos ras är ganska närbesläktad med tervueren, så de har i princip samma utvecklingskurva. Från nalle till varg. :)