Pepparkakshelg med familjen Hedman, featuring Micke
Gryniga bilder, men älskar ändå! <3
 
Åh..! Första adventshelgen så kom min älskade syster och mina föräldrar på besök. Så himla lyckat att alla kunde samma helg. Vi bor ganska långt ifrån varandra (min syster bor 24 mil söder om mig, och mina föräldrar bor 30 mil norr om mig) så vi träffas inte så ofta. Därför hade jag sett fram emot denna helg otroligt mycket.
 
Adventsfika med bullar och en taggad Micke.
 
Mamma är bäst på att fixa saker att hitta på tillsammans, så hon hade med sig: hela pepparkaksverkstaden!! Pepparkaksdeg, massor med formar och en byggsats till ett hus. Så hela lördagskvällen var vi sysselsatta.
 
I matsalen höll degverkstaden till. Kavla kavla...
 
I köket fanns pepparkakshus-monteringsavdelningen. Sockerlim under tillverkning. I matsalen fortsatte produktionen av pepparkaksfigurer.
 
Full fart i fabriken!
 
När alla figurer var färdiga, och huset ihoplimmat (diverse lagningar krävdes) så satte vi oss runt bordet för att dekorera med kristyr och nonstop.
 
Förfriskningar och koncentration...
 
Några av våra fantastiska skapelser!
 
Och så huset! Tadaaa! Det vackraste pepparkakshus världen någonsin skådat! Pappa skrattade så han grät när han pyntade det. ;'D
 
Smedbyns julmarknad på söndagen. Systeryster, mamma, jag och pappa. Foto: Micke
 
På söndagen gick vi en sväng på Smedbyns julmarknad innan alla begav sig åt olika håll hemåt. Det blev verkligen en lyckad helg och jag är så tacksam <3
#1 - Victoria

Åh så mysigt ni verkar ha haft.

Sv: Åh tack så himla mycket. Vet ju att du tycker om det dimmiga/magiska. Blev så otroligt glad när jag såg att du hade kommenterat min blogg. Följer dig på Twitter (storasyster87) som brukar gilla & kommentera :P

Svar: Neej va roligt, är det du som är storasyster87 alltså? :D Va kul! Ja jag älskar dimma och magiskt, så jag var tvungen att kommentera dina bilder. Dom var så himla fina! ^_^
Lovisa

#2 - Victoria

Hihi vad roligt att man hittar människor på andra forum av en slump :) Älskar dimmbilder, men tycker det är så svåra att fånga så de blir rättvisa.

#3 - maria at inredningsvis

Vilken julmysig by :) jag passar på att önska dig ett gott nytt år med massa spännande ävenrtyr.

Ny post ute...Romantiskt badrum till budgetpris :)

ha en kanonvecka

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)