Den magiska snödagen
Den här dagen har varit AMAZING!! När jag slog upp ögonen imorse yrde snön omkring och landskapet var äntligen vitt vitt vitt. SOM jag har längtat. Jag slängde i mig frukost, pälsade på mig kläder a´la Michelingubbestatus och tog på mig den härliga mössan jag fick i julklapp... Och så pulsade jag ut i snöovädret! ^_^
 
Uppe i parken ovanför där jag bor var jag först ensam och kunde rulla mina snöbollar i fred. Efter en stund kom lite barnfamiljer som nog undrade vad jag höll på med (en creepy vuxen som kryper omkring i snön helt själv?) men jag brydde mig inte.... för jag hade ju en dejt: med Olaf! Snögubben från Frozen (Frost)! Han och jag hängde en stund innan jag var tvungen att gå in igen. Det blev vara kallare och kallare....
 
Rosig om kinderna kom jag in i värmen och gjorde det enda rätta när man varit ute och lekt i snön: värmde en kopp varm choklad. Med den i handen satte jag mig i soffan tillsammans med Micke och så tittade vi på den självklara filmen för idag: Frozen! (Såklart)
Och. Den. Var. SÅÅ. BRAAAA! Precis sådär klyschig och disney-aktig och magisk och ALLT. Perfekt i tajming till det pampiga slutet i filmen så tittade solen fram och ljuset flödade in i lägenheten. Epic??
 
Jag och Micke var tvungna att ge oss ut på en vinterpromenad i solnedgången.
 
Nu sitter jag här inne och myser bara. Myser och myser och myser. Ikväll ska jag måla rävar i skogen.
#1 - Louie

Åh vad avundsjuk jag är just nu! Vill också ha snö, det bara regnar här DX
Skitcool snögubbe, ser verkligen ut som han från Frozen. Måste se den filmen :D

Svar: Tack! Hoppas ni får snö också snart. Ja se den, den är superbra!! :)
Lovisa

#2 - Therese

Men vilken dag!!! :D :D Sjukt avundsjuk! Och snögubben blev så himla liiik! ^^
Det enda som hände i Göteborg var att det var svinkallt och blåsigt -.-

Svar: Bästa dagen på länge! ^^ åh, ja dumma Göteborgsväder :( annars så himla bra stad ju.
Lovisa

#3 - EMMAWHO

sv: Tack så jättemycket, jättekul att du gillar min blogg! :D

Haha åh, måste se den filmen! Älskade biten man fick se på julafton!

#4 - majamyra | tired parents and happy kids lives here

Vi har också så mycket snööö! :)
Åh, Frozen vill jag också se!
/Lisa

Svar: Härligt! Visst är det underbart med vinter ändå? Jag var så besviken när vi inte hade snö till jul.Ja gör det! Den är superbra!
Lovisa

#5 - sara

Åh, så fin Olaf blev! Jätte likt! :-D

Svar: Tack!! :D
Lovisa