Medeltidsmarknad vid Torpa stenhus
Victoria, Therese och Jag. Foto taget av Jeff Freding, vid Torpa stenhus.
 
Med bara dagar kvar till Medeltidsveckan på Gotland kan jag snart inte bärga mig!! Jag passar på att minnas lördagen för ett litet tag sedan då jag, Victoria och Therese bestämde oss för att få lite tjuvstart på medeltidskänslan, och åkte till marknaden vid Torpa stenhus.
 
Det. Fanns. Så. Mycket. Att. Titta. PÅ!!!
 
 Den här piratsnubben hade nog de snyggaste grejerna. Therese spanade på prylar och....
 
...hittade den här snygga väskan! SÅ FIN! Själv lekte jag mest Brienne med de coola metallhandskarna.
 
Det fanns hur mycket som helst man ville ha. Här har jag hittat en läderinbunden bok. Foto: Jeff Freding. 
 
När vi vandrat omkring i flera timmar så var ju ju såklart tvugna att skjuta pilbåge, bågskyttar som vi är!
 
Bågskyttebilderna tagna av Jeff Freding.
 
Det finns få tillfällen när jag känner mig så mycket i rätt element som när jag har en båge i handen. Jag är långt ifrån fullärd men det känns verkligen som min grej ändå.
 
Nu är det som sagt inte långt kvar till Gotland och jag har massor kvar att sy och fixa tills dess. 
 
#1 - Norah

Aaahh, så fina ni var och så mycket tjusiga grejer! Marknader är ju egentligen helt livsfarliga.. ;) Hoppas att vi springer på varandra i Visby, vore roligt att ses!

Svar: taack! Helt livsfarligt med marknader! xDJa men åh, det vore ju underbart roligt om vi kunde ses på Gotland! Vi kan ju kanske hålla kontakten, via twitter eller Insta?
Lovisa

#2 - Therese

Åååh, det var så mysigt! Jag är i någon sorts Visby-dimma just nu, kan inte riktigt koncentrera mig ordentligt på något >.< Läääängtaaar!! <3

Svar: allt, ALLT är Visby-fokuserat just nu! Jag drömmer skitskumma "stress-packa-inför-resan"-drömmar och bara är helt väck, haha. Ja, en Visby-dimma precis som du skriver! :DDet kommer bli så sjuuukt roligt!!!
Lovisa