Bågskytte i Småländska vårskogen
Lördagen var så magisk, så fin och så underbar! Bästa Therese och Elin kom på besök för vi hade planerat en episk sagodag/kväll. Vi tog med oss mantel och fantasymusik, mötte upp med Viktoria, begav oss upp för ett berg och in i en skog för att skjuta pilbåge! :D
 
Mina två vänner är fokuserade... Therese till vänster, Elin till höger. Det var en jättefin stig i skogen man vandrade på, över stock och sten. Här och där fanns bågskyttetavlor som vi försökte träffa. 
 
Det var blåsippor överallt! Så mysigt! Till musiken från Sagan om Ringen vandrade vi vidare. The Fellowship ;)
 
Jepp. Bäst snyggast och vackrast är vi! En väldigt rolig dag! (Det gick till och med rätt hyffsat med pilbågen.)
 
På kvällen var Therese och Elin hemma hos mig på chipsmaraton (aj magen). Vi spelade spel och tittade på The Hobbit extramaterialet. Bäst! Tack tjejer för en riktigt lyckad sagolördag! <3
 
#1 - Elin [ n e v n a r i e n ]

Haha ja förrutom att jag uppenbarligen inte mådde bra när jag vaknade, så var jag riktigt kass i magen dagen efter.. haha.. Huvva.. Tänk vad lite goda chips kan göra... ^^ TACK själv! Åh jag är så glad över denna helg! :D Och så glad över att ha er som vänner! <3

Svar: Ja usch, tyckte så synd om dig! :( Nånting konstigt var det för jag mådde inte heller så bra på kvällen igår... Bästa helgen annars! <3 Jag är också så glad att jag lärt känna dig och Therese. Ni är så finast och bäst. Massa kramar, det här måste vi göra om ^_^
Lovisa

#2 - Therese

Igenigenigen!! Fast med värsta outfiten och fellowship-temat. AAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!

Svar: JA eller huuur! Åh jag blev helt sentimental idag och tårögd för jag ville inte jobba jag ville bara tillbaks och leka med er! <3
Lovisa

#3 - Sanne / Indilwen

Men ååååh vad underbart det låter! Vill också ha vänner som vill göra sånt här med mig! Gah! Tur att jag har en pojkvän jag kan dela mitt fantasy/nörd/medeltid-intresse med i alla fall, vi planerar att köpa varsin pilbåge! ;) Var har du hittat din?! :D

Svar: Det va en helt fantastisk dag och jag är verkligen tacksam för att jag lärt känna dessa tjejer. Det finns fler därute, det lovar jag dej ;) Vi gömmer oss bara, heheMen vilken lyx att ha en pojkvän med samma intresse! :D Det ska du verkligen vara glad över. Min pojkvän tycker fantasy/medeltid är dööötråkigt, haha.
Pilbågen har jag lånat på bågskytteklubben i Huskvarna där vi var den dagen.
Har ni hittat några snygga pilbågar än som ni vill köpa?
Lovisa

#4 - Sanne / Indilwen

Haha, ja du, jag antar att det jämnar ut sig om du har vänner med samma intressen som du och jag har min pojkvän! ;) Än har jag bara hunnit kika in en hemsida, men det var mest för beridet bågskytte, men det kanske inte spelar så stor roll?! Du som har koll får gärna tipsa! :)

Svar: Beridet bågskytte använder mindre och lättare pilbågar av "recurve-modell", men annars är det ingen skillnad tror jag. Jag har inte så stor koll egentligen men denna bågskyttesida har jag vart inne lite på:

http://www.bagaropilar.com/se/
Lovisa