Därför älskar jag att skapa
 
Att skapa är att andas. Att skapa är att är att få bosätta sig tillfälligt någon annanstans, att bara koppla bort allt annat och få fokusera hjärnan på den bild som växer i huvudet och i datorn eller på pappret samtidigt. När jag skapar känns det som magi. Även om det inte alltid blir som jag tänkt så har det ändå blivit något som inte fanns där från början. Och det går att rita vad som helst. Precis vad jag vill, även om det inte finns på riktigt. Det kan bli alver, troll och drakar, eller konstiga krumelurer och färgmönster.
 
Friheten att kunna jobba med ritplatta i datorn är underbar, för även om papper och penna har sin charm så kan man ju sudda hur många gånger man vill i datorn :) Det är enkelt att färglägga och man kan ändra färgerna efter att man är färdig. Jag önskar verkligen att jag hade en egen ritplatta. I nuläget använder jag jobbets, men det vore så skönt att ha en hemma, som var ens egen.
 
Jag är med och tävlar om en "Wacom Intuos Pen&Touch S" hos Nevnarien.se, och för att delta ska man berätta varför man älskar att skapa.
#1 - Alexandra - illustrationer

WOW vad snyggt!

#2 - Mia Valgren

Vad fint! Älskar mystiken i bilden, måste börja göra lite mer bakgrunder själv när jag tecknar. Jag är väldigt svart-vit i mina illustrationer men älskar färg i andras :) Jättefint!

Svar: Tack! Det är fint med svartvitt utan bakgrund också, men du kan ju alltid börja experimentera :) Sånt brukar vara roligt.
Lovisa

#3 - ~ Gaiadóttir ~

Åh, den var fin! *inspirert* Jeg vil også ha et sånt outfit ^_^

Svar: Tack! Visst vill man gå klädd som en alv varje dag? ^_^ Jag skulle gärna göra det.
Lovisa