Huskvarna i december
Helgen överraskning: jag blev med kamera! Finaste sagovännerna och mina svärföräldrar hade gått ihop och köpt en Lumix GM1 i försenad födelsedagspresent/tidig julklapp till mig. Precis en sån som jag önskat mig! <3 Jag blev så chockad att jag grät, haha...
Nu är jag lite halvt nybörjare på foto med systemkamera, så jag får helt enkelt öva. Det här är några av mina övningsbilder, från en del av Huskvarnas bästa ställen.
Vackra juldörrar (och fönster) i gamla fina Smedbyn i Huskvarna. Smedbyn var tidigare arbetarbostäderna som tillhörde Husqvarnafabriken. Några är fortfarande vanliga bostäder medan andra har blivit konstnärsbutiker.
Husqvarnafabriken (industrihistoria <3 )
Vinterbär. Ingen aning om vilken sorts buske. Någon som vet?
I anslutning till Husqvarnafabriken ligger Slottsvillan: Huskvarnas eget kråkslott, där fabriksdirektörn bodde förr i tiden.
En av trädgårdarna i Smedbyn.
#1 - Andrea

Grattis till nya kameran!! Kul med lite fun facts om Husqvarna. Är jag konstig som typ.. Önskar världen var sådär liten och mysig som den en gång var? Med pyttesmå städer och bostadsområden? Haha! Ser bara så mysigt och enkelt ut.

Svar: Taack hihi!NEJ du är inte konstig, jag önskar också ibland att det vore så! Tänk så fint det hade varit :D
Lovisa

#2 - Rania {Rowan Tree}

Såg precis i Elins vlogma hur de överraskade dig, så himla fint att se er otroliga vänskap och allt ni skapar tillsammans <3 Extra kul att du önskat dig (samt fick) en GM1, har själv en sån och är supernöjd med den!

Skrev nyss ett lite utförligare inlägg om den / hur jag använder den så tänkte att vill du ha lite tips eftersom den är ny kan du kika här: https://www.rowantree.se/2016/10/26/bloggkamera/

Kram och glad lucia!

Svar: Åh tack va gullig du är!! Hihi ja nog blev jag överraskad alltid, det var precis en sån jag tänkt köpa själv men dom hann före <3

Åh så du har också en sån alltså? :D Jag är ett stort hemligt fan av alla foton du tar! SÅ otroligt mysig fotostil. Jag förstår ju såklart att du har en bättre kamera till dina andra mer professionella bilder, men tycker hela ditt bildtänk är så allmänt fint.Ska definitivt kolla in ditt inlägg, tack för tips!Jag ska
Lovisa

#3 - mammakero

Man kunde verkligen bygga vackert förr, när till och med fabriksbyggnaden har snygga fönster och vacker puts! Mysigt område det där.
Tror att det är en Berberis, för den har taggar. Mycket vanlig häckväxt.

Svar: Ja verkligen! Typ ALLT var fint förr. Gamla tegelfabriker är bland det finaste jag vet.
Aha! Tack, va bra då vet jag det :)
Lovisa