En lo, en hjort och en räv
Det är roligt att låtsas att ens innersta väsen har formen av något annat än en människa, och jag brukar ofta förknippa mig själv med ett lodjur. Dels för att min syster för många år sen sa nåt i stil med "Lovisa, du är en Lo-visa!" Haha...
och lite för jag tycker att lodjurets sätt att vara passar min personlighet: lite skygg, trivs i skogen, jagar gärna ensam osv.
Jag pratade med mina närmsta vänner, mina sagosystrar, om vilka djur de skulle vara, och vi kom fram till hjort för Elin och räv för Therese. Då blev jag så sugen på att måla en bild med det temat.
Först tittade jag på lite referensbilder av djuren, sen skissade jag med blyerts, fyllde i med bläck och färglade sedan med akvarell. Och nu när jag ser den färdiga bilden känns det verkligen som vi!
Jag är ganska nöjd med resultatet, med tanke på att jag inte ritat/målat något på evigheter. Så underbart att få göra det igen <3
Vilket djur känner du dig som?
#1 - Jenny

Men vad fint! Tycker det blev en perfekt avvägning mellan tecknat och realistiskt. Och att alla tre ser så glada och snälla ut!
Så svårt att säga vilket djur man "är". Spontant känner jag fjällräv. Eller något hjortdjur. Rådjur kanske. Vill egentligen säga ren, men känns väldigt o-jag att leva i så stor flock. Måste fundera vidare på det här, haha!

Svar: Åh men tack vad glad jag blir när du skriver så, jag ville verkligen försöka få till den stilen och känslan <3
Va fint, dina "inre djur" :) Ibland vet man direkt och ibland får man klura en stund
Lovisa

#2 - Louie

Så fint!
Jag tänker också ibland på vilket djur jag är, och det djur jag kommit fram till varje gång är varg. Men å andra sidan har jag också ordet Lo i mitt namn :)

Svar: Tack!Åh va kul! Tja, man känner väl innerst inne vad man är för något... Eller kanske är du båda? En korsning? haha
Lovisa

#3 - Maria Pettersson

Så duktig du ær! :D

Svar: Taack!
Lovisa

#4 - Evelina

Helt otrolig! Har följt er Sagosystrar ett tag, och när jag läste att bilden skulle föreställe er(ish) så kom jag direkt att tänka på marodörerna i Harry Potter som ju alla kan förvandla sig till varsitt djur.
Tror för min del att jag skulle vara nåt kattdjur. Kanske inte ett Lodjur, utan mer en puma eller tiger. Svårt att säga. Skulle helst vara ett nordiskt djur, men kommer inte riktigt på nåt. Är å andra sidan inte från norden, så då spelar det ingen roll!
Jättefint i alla fall, speciellt om du inte har målat på ett tag. Jag har inte målat på ett år och det märks...

Svar: Åh men åh! Bästa kommentaren man kan få, att du kom och tänka på Harry Potter!

Pumor är häftiga kattdjur, men också tigrar. Så intensiv blick och så vackra :)

Du får börja måla igen! :D
Lovisa